در آخرین روز از هفته دولت با همت دولت تدبیر و امید و پیگیری شرکت بازرگانی غله منطقه شش کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برگ زرینی در آخرین روز از هفته دولت رقم خورد.
کد خبر: ۶۴۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 01 September 2018

هرمزگان صاحب سیلو شد/ وعده استاندار برای پرداخت تسهیلات زیربنایی+عکس

به گزارش تابناک هرمزگان، معاون بازرگانی داخلی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش کشور در مراسم بهره برداری از این سیلوی گندم گفت: برای احداث این سیلو 180 میلیارد ریال هزینه شده که با سرمایه گذاری و همت بخش خصوصی و پیگیری های این شرکت صورت گرفته است.

عبدالله رضایی بیان داشت: بیش از 70 درصد ماشین آلات سیلوی گندم حاجی آباد ساخت داخل کشور است که در مدت حدود یکسال در این شهرستان احداث شده است.

هرمزگان صاحب سیلو شد/ وعده استاندار برای پرداخت تسهیلات زیربنایی+عکس

وی بیان داشت: اوایل اردیبهشت ماه جاری با آغاز فصل جدید خرید گندم، 6 کندوی سیلوی حاجی آباد آماده ذخیره سازی گندم شد.

معاون بازرگانی داخلی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش کشور یادآورشد: پیش از این گندم های برداشت شده استان هرمزگان در انبار چادری بندرشهید رجایی با ظرفیت 100 هزار تن تا مدت زیادی نگهداری می شد اما اکنون بخشی از گندم مصرفی استان را می توان در سیلوی حاجی آباد ذخیره کرد.

وی گفت: میزان مصرف سالانه گندم در استان هرمزگان حدود 200 هزار تن است که از این رقم حدود 40 هزار تن در شهرستان حاجی آباد برداشت می شود.

هرمزگان صاحب سیلو شد/ وعده استاندار برای پرداخت تسهیلات زیربنایی+عکس

رضایی با بیان این که به طور میانگین سالانه بیش از 58 هزار تن گندم در هرمزگان تولید می شود، تصریح کرد: سیلوی حاجی آباد کفاف ذخیره سازی تولید استان را می دهد اما برای مصرف سالانه کافی نیست.

وی تأکید کرد: از 2 سال پیش پیگیری لازم برای ساخت سیلوی دولتی در بندرعباس آغاز و در همین راستا زمین مناسبی نیز از اداره کل راه و شهرسازی تحویل گرفته شد و پیگیری های لازم جهت دریافت مجوزها و تامین اعتبار نیز در حال انجام است.

این مسئول احداث سیلوی 70 هزار تنی دولتی در بندرعباس را برای تکمیل نیاز ذخیره سازی ضروری دانست و افزود: با حمایت استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی امیدواریم هر چه سریع تر کلنگ احداث این طرح حیاتی به زمین زده شود.

هرمزگان صاحب سیلو شد/ وعده استاندار برای پرداخت تسهیلات زیربنایی+عکس

وی بیان داشت: در حال حاضر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش، انتقال ترکیبی گندم از سایر استان ها به سیلوی حاجی آباد را در دست بررسی دارد، به گونه ای که بتوان گندم را از طریق حمل ریلی به نزدیک ترین ایستگاه راه آهن در این شهرستان منتقل و سپس با کامیون حمل شود که این امر نقش بسزایی در کاهش ترافیک جاده ای خواهد داشت.

رضایی تأکید کرد: برای اجرای طرح های زیر بنایی در منطقه باید همه مسوولان با همکاری و دلسوزی از بخش خصوصی حمایت کنند تا انگیزه لازم برای سرمایه گذاری و بهره برداری از چنین طرح هایی ایجاد شود.

آماده احداث جاده درسترسی ترکیبی هستم

مدیر سیلوی خانه زرین غلات مهرگان گفت: هزینه ساخت سیلو از ابتدا تا امروز مبلغی حدود 18 میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شد که با توجه به نوسانات بازار عرض این مبلغ به 19.5 میلیارد تومان رسید.

شفیعی در خصوص گنجایش سیلوها گفت: این سیلوها ظرفیت گنجایش 50 هزار تن گندم وزن مخصوص پایین و 60 هزار تن گندم با وزن مخصوص بالا را دارد.

وی افزود: 21 بهمن ماه سال 95 کلنگ زنی این سیلو شروع شد و اول اردیبهشت ماه سال 97 موفق به ذخیره 13 هزار تن گندم در سیلو شدیم.
مدیر سیلوی خانه زرین غلات مهرگان اظهار داشت: ساخت این سیلو حاصل همکاری دولت با بخش خصوصی بود و شش میلیارد تومان سهم بخش دولتی از ساخت این سیلو بود.

شفیعی تشریح کرد: سیلو خانه زرین غلات از شش کندو تشکیل شده است و هر کندو 46 متر ارتفاع دارد علاوه به بر آن 10 متر در عمق نیز فضا برای ذخیره سازی گندم وجود دارد.

هرمزگان صاحب سیلو شد/ وعده استاندار برای پرداخت تسهیلات زیربنایی+عکس

وی ادامه داد: قطر هر سیلو 22 متر است و ضخامت دیواره آن 30 سانتی متر است.

مدیر سیلوی خانه زرین غلات مهرگان تصریح کرد: در ساخت کندوها 10 هزار تن فولاد و هزار و 500 تن بتن مصرف شده است.

شفیعی گفت: از زمان شروع عملیات اجرایی این طرح تا امروز که 18 ماه می‌گذرد به طور میانگین روزانه ۳۵ نفر در این سیلو مشغول به کار هستند که خوشبختانه هیچگونه خسارتی نداشتیم.
وی اذعان کرد: این سیلوها قدرت هوا دهی و گردش گندم از هر سیلو به سیلو دیگر را دارند تا در صورتی که حس گرهای نصب شده دما یا رطوبت را در حدی ببینند که گندم امکان خرابی دارد به طور خودکار با استفاده از یک فناوری به روز گندم‌ها از یک کندو به کندوی دیگر منتقل می‌شوند که این عمل از فاسد شدن گندم جلوگیری می‌کند و احتمال خرابی گندم را به کم‌ترین میزان خود می‌رساند.

شفیعی با بیان اینکه این سیلو یکی از پیشرفته‌ترین و بهداشتی‌ترین سیلوهای موجود است اظهار داشت: این سیلو قابلیت این را دارد که از تمام نقاط دنیا با موبایل یا کامپیوتر قابل کنترل باشد و بتوان دستورالعمل‌های لازم را صادر کرد.

مدیر سیلوی خانه زرین غلات مهرگان تصریح کرد: این سیلو طبق قولی که داده شد در کم‌ترین زمان ممکن ساخته شد اما در حال حاضر ۴۰ هزار تن ظرفیت خالی در آن وجود دارد در حالی که در استان هرمزگان گندم در انبار های روباز ذخیره می‌شود و این ذخیره سازی غیر کارشناسانه خرابی‌ها و ضررهای زیادی را در پی خواهد داشت.

شفیعی افزود: از اداره غله و آقای دشوارگر کمال تشکر را دارم که با حضور و دلگرمی و کمک‌های فراوانی که داشتند نقش مهمی در احداث این سیلو داشتند.
وی با بیان اینکه گندمی که در این مکان نگه داری می‌شود اگر خراب شود دولت ضرر نخواهد کرد و سیلوخانه زرین خسارت را پرداخت خواهد کرد گفت: در داخل سیلوها سنسورهایی حساس به حرارت و ظرفیت وجود دارد که در صورت بالا رفتن دما یا هر دلیل دیگری که باعث خرابی گندم بشود گندم از سیلو به سیلوی دیگر منتقل میشود تا از خرابی آن جلوگیری کند.

در مراسم افتتاح سیلوخانه زرین غلات مهرگان استاندار هرمزگان در جواب درخواست مدیر این سیلو قول اعطاء وام برای احداث زیر ساخت سیکل ترکیبی قطار و ماشین برای حمل و نقل گندم از ایستگاه تا سیلو به فاصله 14 کیلومتر را داد، شهرستان حاجی آباد در 170 کیلومتری شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار