تابناک هرمزگان- مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان از جاری شدن «عقد اخوت» در بین اعضای بیش از ۱۰۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد همزمان با روز عید غدیر در سراسر این استان خبرداد.
کد خبر: ۶۴۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 29 August 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام احمد پهلوانی، در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: این آیین به منظور تقویت اخوت، برادری، همدلی و همراهی در بین فعالان فرهنگی مساجد در جهت استحکام بخشی اقدامات فرهنگی این مکان مقدس برای جذب هرچه بیشتر جوانان و نوجوان به خانه های امن الهی برگزار می شود.

 وی دعوت از کارشناسان برجسته دینی مذهبی برای تبیین مسائل تاریخی حادثه غدیر و فلسفه امامت و ولایت در آیین های جشن غدیر را از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و افزود: قرائت و تفسیر خطبه غدیر یکی از شاخص ترین برنامه های روز عید غدیر در کانون های مساجد است.

 حجت الاسلام پهلوانی، دیدار، تکریم و تجلیل از سادات، برگزاری نشست های علمی با حضور کارشناسان حوزه دین به منظور پاسخگویی به شبهات مرتبط با غدیر را از برنامه های تخصصی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در دهه امامت و ولایت ذکر کرد.

 وی اضافه کرد: همکاری با پایگاه های مقاومت بسیج در بازسازی واقعه غدیر خم، برپایی نمایشگاه های کتاب غدیر، برگزاری مسابقات کتابخوانی غدیر، مسابقات فرهنگی هنری غدیر و مسابقات ورزشی غدیر از دیگر برنامه های کانون های مساجد ویژه عید سعید غدیر است.

 این مقام مسئول، پخت غذای نذری و اطعام در روز عید غدیر، برپایی ایستگاه های صلواتی، اعزام اعضای کانون های فرهنگی هنری به اردوهای جهادی با نام غدیر، آذین بندی و چراغانی کردن سردرب مساجد و کانون ها را بخش دیگری از فعالیت های غدیری کانون های مساجد هرمزگان برشمرد.

 وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی مبانی امامت و ولایت و غدیر شناسی و برگزاری جشن بزرگ غدیر همراه با مداحی، اجرای برنامه های شاد و مفرح فرهنگی هنری، اهدا جوایز از دیگر برنامه هاست.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار