تابناک هرمزگان- «فاطمه ذوالقدر» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به همراه نمایندگانی دیگر، طرح سوال از وزیر جهادکشاورزی درباره‌ی کشتی‌های صیادی چینی را کلید زده و خواستار توضیح او شده‌اند.
کد خبر: ۶۴۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 24 August 2018

 

به گزارش تابناک هرمزگان، در خلاصه‌ی این سوال عنوان شده «اخلال در فعالیت و زندگی صیادان ایرانی در آب‌های دریای عمان به واسطه قرارداد رسمی بلندمدت سازمان شیلات با کشتی‌های چینی برای صید در عمق 200 متری در دریای عمان».

گفتنی است امضای هیچ یک از نمایندگان هرمزگان پای این طرح سوال دیده نمی‌شود.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشستی خبری درباره‌ی کشتی‌های صیادی چینی گفت معتقدم برخی از کسانی که بحث صید غیرقانونی کشتی‌های چینی را مداوم مطرح می‌‌کنند به دنبال غرض‌ورزی سیاسی با نظام هستند.

استاندار هرمزگان گفت: برخی که بحث صید کشتی های چینی و یا مباحث دریای خزر را به گونه ای مطرح می کنند که خزر را واگذار کردند و اینجا را به چینی ها دادند غرض سیاسی نه با دولت، بلکه با نظام دارند.

فریدون همتی در جمع خبرنگاران افزود: در حالی که شیلات می گوید همه مجوزها ایرانی اند و در تملک یا اجاره ایرانی ها هستند، برخی فیلمی از کشوری دیگر می آوردند و در شبکه های مجازی پخش می کنند و حرف غلطی را می اندازند وسط که درست کردن آن هم دیگر امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در بحث ماهیگیری کشتی های چینی و آسیب به منابع آبزی، گزارش های اولیه را از گروه های دانشگاهی و متخصص دریافت کرده و برای وزیر جهاد فرستادم و پیگیر هستم.

به گفته استاندار هرمزگان مجوز همه کسانی که در عمق 100 متر و 200 متر برای فانوس ماهیان خارج از 12 مایلی دریا صید می کنند ایرانی است و اگر به تصمیم نهایی برسیم اسامی آنها را منتشر خواهم کرد.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: همه مجوزها ایرانی است، اینکه چه کسی هستند و چه کسی مجوز داده را می دانیم.

به گفته همتی موضوع مجوز صید برای عمق 100 متر و 200 متر وقتی مطرح است که لنج های ما قادر به انجام این کار نیستند بنابراین سراغ کشورهای دیگر از جمله چین رفته اند و یا به تملک درآورده اند یا اجاره کرده اند.

وی اضافه کرد: مجوز صیادی برای این کشتی ها تابع آیین نامه است و طبق قانون باید سالی 20 درصد نیروهای ایرانی آموزش ببیند و جایگزین نیروهای خارجی در کشتی ها شوند.

استاندار هرمزگان یادآور شد: به زودی جلسه ای را با صیادان در حضور خبرنگاران خواهم داشت و برابر گزارش شیلات به ریز اطلاعات خواهم داد.

نماینده عالی دولت همچین تأکید کرد: این که گفته شود این ماهی ها به خارج می رود غلط است و این کشتی ها مکلف اند تمام صید را به ساحل بیاورند و در ساحل ما تحویل دهند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در این رفت و آمد ممکن است این کشتی ها زیر 12 مایلی هم اقدام به صید کنند، خاطر نشان کرد: این تخلف است و برای رسیدگی به تخلفات آیین نامه داریم.

البته به شیلات تذکر داده ام که نظارت بر اینها ضعیف است و باید تقویت شود.
وی در پایان گفت: به دنبال ساماندهی پنج هزار قایق و لنج غیر مجاز داخلی هستیم و این افراد تا زمانی که مجوز و پلاک نگیرند از سوی دریابانی توقیف می شوند.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
اینها دارند با ولتاژ برق ماهی می‌گیرند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار