در نشست خبری نماینده استان دو پرسش وپاسخ بیشترین واکنشهای این روزهای فضای مجازی و رسانه ای استان ومتعاقب آن موضعگیری تند نماینده ارشد استان را در پی داشت . هرچند جلال میرزایی صادقانه وبی پیرایه به این سوال خبرنگاران که آیا استاندار ایلام مشمول اصلاحیه منع بکارگیری بازنشستگان می شوند یا خیر !؟ یا وضعیت کلی کشور پاسخ های واقع بینانه ای را ارایه دادند ،اما برخی سوء برداشت ها ازاین پاسخ ها و تفسیر به رای های صورت گرفته ،منشاء شکلگیری مواضع بعضا تندی از سوی مدیریت ارشد استان وبدنبال آن اتخاذ مواضع تند برامده از بغض وکینه برخی میرزا بنویسان مجازی را بدنبال داشت.
کد خبر: ۶۴۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵ 19 August 2018

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::دو روز پیش مصاحبه نماینده استان در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه وبیان واقعیت هایی از وضعیت اقتصادی وسیاسی کشور واستان ،به محملی برای غرض ورزی ها و به تعبیری هیزم کشی های عده ای مبدل شد که بیصبرانه مترصد بودند تا با سوء برداشت ها و تعبیرهای نادرست،  برای نشان دادن میزان وفاداری خود به حلقه های قدرت، قلم فرسایی نموده و از این نمد برای خود کلاهی ببافند.

همانگونه که در تحلیل وتفسیر رسانه های مهم ومعتبر استان نیز بدان اشاره شد ،جلال میرزایی توانست با دستانی پر دراین نشست حاضر  و با تکیه بردانش سیاسی و اشراف خود بر اوضاع سیاسی کشور ومنطقه  ومهمتر از همه با تکیه براین بُعد از وظایف نمایندگی ؛"که نماینده مجلس حق اظهار نظر در امور کلان کشوری را داراست" به تحلیل واقع بینانه از مسایل روز  و اعلام موضع در خصوص مسایل خرد وکلان کشور بپردازد.

در نشست خبری نماینده استان دو پرسش وپاسخ بیشترین واکنشهای این روزهای فضای مجازی و رسانه ای استان ومتعاقب آن موضعگیری تند نماینده ارشد استان را در پی داشت . هرچند جلال میرزایی صادقانه وبی پیرایه به  این سوال خبرنگاران که  آیا استاندار ایلام مشمول اصلاحیه منع بکارگیری بازنشستگان می شوند یا خیر !؟ یا وضعیت کلی کشور پاسخ های واقع بینانه ای را ارایه دادند ،اما برخی سوء برداشت ها ازاین پاسخ ها و تفسیر به رای های صورت گرفته ،منشاء شکلگیری مواضع بعضا تندی از سوی مدیریت ارشد استان وبدنبال آن اتخاذ مواضع تند برامده از بغض وکینه  برخی میرزا بنویسان مجازی را بدنبال داشت.

نماینده استان در پاسخ به سوالی در خصوص ماندن یا رفتن استاندار ایلام پس از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت : تاکنون لیست استانداران مشمول این طرح از سوی وزارت کشور به عنوان مرجع تصمیم گیری در ماندن یا رفتن استانداران مشمول این طرح منتشر نشده است واطلاعی از این موضوع ندارم. آقای سلیمانی دشتکی استاندار فعلی ایلام پیگیر امور هستند وتا زمانیکه ایشان در این مسند حضور دارند از ایشان حمایت خواهیم کرد.

حال نمی دانیم در حالیکه فعلا جزییات این قانون به تصویب شورای نگهبان نرسیده و تا تبدیل آن به قانون فاصله زیادی وجود دارد و تمامی اظهار نظرهای صورت گرفته در فضای مجازی صرفا در سطح گمانه زنی باقی مانده است ،کجای صحبت نماینده استان آن قدر ابهام آلود یا شک برانداز بود که اینچنین هجمه هایی بر علیه وی از سوی کانالهای کم مقدار منتسب به یکی از نزدیکان استاندار شکل بگیرد؟!

به گواه اکثر رسانه های حاضر دراین نشست خبری ،پاسخ های نماینده ایلام آنقدر شفاف وبدون لفافه بیان شدند که آن را از هرگونه تحلیل وتفسیر بی نیاز کرد  .در هیچ جای سخنان میرزایی در خصوص ماندن یا رفتن استاندار ایلام ،بوی ابهام یا تشکیک به مشام نمی رسید تا خروجی آن به اتخاذ چنین  موضع گیری های تند و بدور ازمنطق رسانه ای بیانجامد.

همانگونه که ایشان پاسخ دادند ،قانون برای همه یکسان خواهد بود و قانون منع بکارگیری بازنشستگان در صورت تصویب نهایی وابلاغ آن از سوی رییس جمهور برای همگی لازم الا اجرا خواهد شد . این در حالیست پیش از این نیز سلیمانی دشتکی در حمایت از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان ،واکنشی هوشمندانه ومنطقی داشته اند به این مضمون که :"در رابطه با این موضوع دو مسئله مطرح است اینکه شامل حال بنده می شود یا نمی شود و طبیعتا از این دو حالت هم خارج نیست. بر این اساس و در کل کسانی که بازنشسته هستند مشمول این قانون می شوند و لذا همه باید تابع قانون باشیم."

بنابراین پاسخ نماینده ایلام به سوال خبرنگاران نیز از این موضع پیشین استاندار ایلام خارج نیست ،یا قاسم سلیمانی دشتکی مشمول این طرح می شوند یا خیر ! اگر استاندار ایلام مشمول این طرح شدند،قطعا وی فراتر از قانون نخواهد بود ، نه تنها نمایندگان بلکه رییس جمهور هم نمی تواند در مقابل اجرای این قانون قرار گیرد . اگر هم مشمول نشدند، بعنوان استاندار همه ما ایلامیان از حمایت های ما و مجمع نمایندگان برخوردار خواهند شد.

نکته دیگری که هم موضع تند استاندار و البته به آتش بیاری های برخی از سوء استفاده گران مجازی انجامید ،مواضع شفاف ایشان در خصوص مسایل کشور بود. در حالیکه نماینده ایلام بی اعتمادی های اخیر را نتیجه ناکارآمدی و تصمیم گیری های غلط یک جریان در کشور قلمداد نمود که در مسیر اجرای برنامه های دولت سنگ اندازی می کنند،اما سوء برداشت ها به این ختم شد که مواضع ایشان را هم سنگ با مواضع دشمنان نظام تعبیر نمایند.

اگر بخواهیم به صورت منطقی وبدون حب وبغض وفراتر از جناح بندی های سیاسی ووابستگی حزبی به تبیین چرایی شکلگیری بی اعتمادی مردم بپردازیم ،جملگی تفسیرها به این نقطه ختم خواهد شدکه پاسخگو نبودن نظام سیاسی و اجرایی ،چند صدایی ،تعدد قوای تصمیم گیری ،افزایش فساد ،فاصله طبقاتی ،حرکت مسئولین به سوی اشرافی گری وفاصله گرفتن ازشعارهای با مردم بودن ومثل مردم بودن ،ناکارآمدی نظام تصمیم گیری و مشکلات اقتصادی از جمله عوامل افزایش بی اعتمادی مردم به مسئولین است.

بنابراین اگر کسانی مواضع نماینده استان بعنوان یکی دانش اموخته سیاسی ویکی از نمایندگان موثر مجلس شورای اسلامی در تحلیل واقع بینانه از اوضاع فعلی کشور به همراه پیوستی برای برون رفت کشور از مشکلات جاری ،نظیر اهتمام مسئولین سه قوه و نهادهای حاکمیتی به حرکت در مسیر جلب رضایتمندی و افزایش اعتماد عمومی را دشمنی با نظام و یا پمپاژ ناامیدی قلمداد کنند ،باید در بینش سیاسی آنان شک کرد.

اگر استاندار ایلام در دفاع از عملکرد دولت مواردی را مطرح نموده اند ،باید آن را در حساب وظیفه قانونی ایشان در دفاع از دولت به حساب آورد ،اما اینکه عده ای بر طبل تشتت ودو دستگی کوبیده وبا هیزم کشی وافزایش شعله های اختلاف با نیت تسویه حساب شخصی وقومی، در صدد اختلاف افکنی بین این دو شخصیت تاثیر گذار استانی برآیند  ،بی گمان راهی را برگزیده اند که انتهای آن ذبح منافع استان بر پای عقده های شخصی است .

دوستداران منافع استان باید بدانند که استاندار بعنوان نماینده عالی دولت دراستان ونماینده مجلس با حدود واختیارات مشخص ،دو بال توسعه استان ومکمل همدیگر هستند ،توسعه استان واستفاده از ظرفیت مدیران توانمند اثرگذار ،بدون هماهنگی وحمایت این دو میسور نیست .بنابراین صلاح ومصلحت استان در همراهی وتعامل این دو یعنی استاندار ونماینده استان قراردارد،لذا می طلبد عده ای قلیل با کنار گذاشتن عقده های شخصی نشات گرفته از ناکامی در دستیابی به پست ومقام ،منافع استان را فدای  انتقام جویی ها و قدرت طلبی ها ومنافع زود گذر خود نکنند که بی شک خیر وصلاح همگی درآن نهفته است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار