تابناک هرمزگان- احمدآباد یکی از پرجمعیت ترین محلات شهرستان میناب با فاصله کمی از مناطق برخوردار قرار دارد اما مردم آن رنج های بسیاری را از نبود خدمات شهری و محرومیت تحمل می کنند.
کد خبر: ۶۴۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲ 17 August 2018

 

به گزارش تابناک هرمزگان، نقل قول از فرهنگ کده؛ احمدآباد یکی از قدیمی ترین محلات از نظر جغرافیایی و مکانی در ابتدای ورودی شهر میناب واقع شده که از منظر وسعت یکی از گسترده ترین محلات این شهرستان هم محسوب می شود این محله با داشتن جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر یکی از بزرگترین محلات پر جمعیت شهر میناب به شمار می رود که بافت فرسوده واقع گشته همین امر مسائل و پیچیدگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و شیوه خود را به وجود آورده است.

بافت این محله از یک سو دارای ریشه‌های سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی ، اجتماعی و همچنین در ضلع غربی آن چسبیده به باغ های بزرگ و معروف”باغ احمدآباد” دارای پتانسیل توریستی دارد.

 

احمد آباد در فراموشی

 

محله احمد آباد به دلیل فرسودگی شدید، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی، وجود مشکلات اجتماعی و امنیتی و آسیب‌پذیری در برابر زلزله، سیل و آتش سوزی و همچنین با مشکلات زیر ساختی فراوانی روبه رو است.

 

محله ای که محروم از هر امکاناتی است

 

احمد آباد در دهه های گذشته تاهم اکنون مورد بی مهری واقع شده و کمتر به زیر ساخت های شهری آن توجه گردیده و همچنین کمبود امکانات آموزشی مناسب در آن، که تنها یک دبستان در این محله 4 هزار نفری وجود دارد، به واقع هیچ تناسبی با جمعیت محله نداشته و کمبود فضاهای ورزشی، فرهنگی و هنری در این محله کاملاً مشهود است.

با کمال تأسف این محله فاقد خانه بهداشت و هر گونه مرکز بهداشتی و درمانی است، که خود این مشکلات و معضلات سبب ناهنجاری های اجتماعی گشته ، شاید مسئولان سالهاست آن را فراموش کرده‌اند، چهره رنگ و رو رفته این محله نشان از بی‌توجهی برخی مسئولان به این محله را دارد.

اعضای کارگروه طرح تحول محله احمد آباد در دیدار با بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار کرد: احیا و حفظ محلات قدیمی در سرزندگی محلات، هویت فرهنگی و تاریخ شهر بسیار تأثیر گذار بوده و باعث ایجاد توازن میان کالبد فضای بافت قدیم و جغرافیایی جدید در راستا و چارچوب توسعه مناطق و نواحی شهری متعادل و پایدار خواهد شد.

 

بوی تعفن زندگی مردم را تلخ کرده/جوی فاضلاب شده محل بازی کودکان

 

یوسف رنجبر با بیان اینکه بوی تعفن زندگی مردم را تلخ کرده است، گفت: سهم کودکان این محله کوچه‌های خاکی و عبور کانال‌های فاضلاب از میان محله چهره خوبی از این منطقه را در اذهان تداعی نمی‌کند و محرومیت خدمات شهری به وضوح در این محله نمایان است.

وی افزود: بازی کودکان در کنار کانال‌های فاضلاب انگار در این محله امری عادی شده و خانواده‌ها با تمام دلهره‌ای که از شیوع بیماری‌های مختلف دارند، باز هم ناگزیر نظاره‌گر بازی کودکان خود هستند.

فعال اجتماعی با اشاره به کمبود فضای فرهنگی و آموزشی در این محله، گفت: شهروندان محله احمدآباد به نوعی از فضای ورزشی، فرهنگی و آموزشی سهمی ندارند و دوران زندگی را در مظلومیت سپری می‌کنند.

 

احمد آباد خارج از دید مسئولان

 

نجبربا اشاه به اینکه احمد آباد خارج از دید مسئولان و محله ای محروم از امکانات است، تصریح کرد: مشکلات این محله از شهرستان میناب آنقدر زیاد است که گویی بیماری لاعلاج گرفته و دیگر درمانی برای آن نیست.

وی افزود: ساکنان این محله با همین بوی نامطبوع آن و انواع بیماری‌های ویروسی و انگلی، روزگار می‌گذرانند و صدای اعتراض آن ها هم به جایی نمی‌رسد و مسئولان در خواب غفلت به سر می برند.

 

اینجا کوچه ها در حسرت آسفالت است

 

این شهروند مینابی با بیان اینکه بافت این محله کاملا فرسوده است، اظهار کرد: تمام کوچه های محله احمدآباد خاکی است که با توجه به خاکی بودن و نبود آسفالت در هنگام طوفان گرد و غبار فراوان محلات را در برمی گیرد و کودکان هم در همین کانال های فاضلاب به بازی مشغول هستند.

رنجبر بیان کرد: از مسئولان شهرداری انتظار می رود جهت آسفالت این محله بزرگ شهر اقدام کند تا شهروندان آن طعم زندگی بدون خاک را بچشند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در حق این محله اجحاف های فراوانی از گذشته تا به حال صورت گرفته و به عنوان نمونه دو محله همجوار آن تمامی کوچه ها آسفالت شده و دارای فضاهای آموزشی مناسب است.

انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار