کد خبر: ۶۴۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۳ 15 August 2018

 

 

تابناک هرمزگان- بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان (ساغ) با اشاره به دستور کار این جلسه که در خصوص پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر در استان بود؛ گفت: طبق آخرین پایش انجام شده، استان هرمزگان در زمینه بالا بودن چربی خون رتبه سوم و بالا بودن فشار خون، رتبه نهم را در بین سایر استان های کشور داشته است.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، مهندس اکرمی افزود: متاسفانه استان هرمزگان در مصرف دخانیات توسط مردان رتبه سوم و در زمینه مصرف دخانیات خصوصا قلیان در زنان رتبه نخست، حوادث ترافیکی رتبه ششم و در زمینه مصرف کم میوه و سبزیجات یکی از پنج استان آخر کشور است.

وی تصریح کرد: باید در این زمینه تصمیم های اساسی صورت گیرد و تا افق سال 1404 بتوان 20 درصد از بیماری های غیرواگیر در استان را کاهش داد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری هرمزگان در خصوص امنیت غذایی کارکنان دولت عنوان کرد: در خصوص سلامت غذایی کارکنان اداری نیز استانداردهای 10 گانه سلامت در نظر گرفته شده که باید این استانداردها به تمامی دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شود.

اکرمی افزود: این استانداردها در زمینه تغذیه سالم و کنترل وزن، بیماری های قابل پیشگیری با واکسن و دارو، آشنایی با علائم و نشانه های بیماری های مهم، خطر سنجی قلبی و غربالگری سرطان های مهم، کنترل مصرف دخانیات، فعالیت بدنی، سلامت روان و استرس شغلی، سلامت محیط کار و حوادث محیط کار و کارهای عمومی برای ارتقای سلامت کارکنان است.

وی یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی هرمزگان موظفند این استانداردها را در محیط کار برای کارکنان خود عملی و اجرایی کنند و گزارش عملکرد آن را هر 3 ماه یکبار به دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان ارائه دهند.

معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: مدیرانی که نسبت به سلامت کارکنان خود ارزش قایل نشوند، در نشست شورای اداری استان معرفی و با آن ها برخورد می شود.

دکتر سید حسین داودی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان با اشاره به اجرای مطالعه کوهورت و انجام تحقیقات و پژوهش های مبنی بر غربالگری بیماری های غیر واگیر در بین کارکنان دولت گفت: در زمینه سلامت کارکنان اداره های دولتی در استان، مطالعه کوهورت (آینده نگر هم گروهی) انجام شود و در این طرح براساس اولویت به بیماری ها و ثبت آن ها پرداخته شود.

وی ابراز کرد: انجام پژوهش و تحقیقات در قالب مطالعه کوهورت باعث بالارفتن سطح علمی اساتید دانشجویان و اعضاء هیئت علمی به درجات بالاتر و ارائه مقالات و پژوهش های مختلف در این زمینه و استفاده از آنها در ژورنال های داخلی و خارجی خواهد شد.

دکتر داودی افزود: در این طرح بیماری هایی که کارکنان دستگاه های اجرایی استان هرمزگان بیشتر درگیر آن هستند از جمله دیابت و فشار خون مورد پایش و در اولویت قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار