نشست خبری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان:
خبرنگاران در صورت آزادی عمل می توانند به عنوان راویان و ناشران اخبار و انعکاس دهنده رویدادهای واقعی و بدون تحریف در جامعه باشند که این امر مستلزم احساس امنیت روانی و تأمین وضعیت اقتصادی خبرنگاران می باشد تا بتوانند اخبار صحیح ، واقعی را به اطلاع مردم جامع خود برسانند
کد خبر: ۶۴۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۵ 14 August 2018

مسئولین با دلیل تراشی برای تکذیب اخبار ، روان جامعه را بهم نریزند 

تابناک هرمزگان- در جامعه ای که بخش های خاصی از رویدادها، با نوعی تحریف و با سلیقه افراد و اشخاص خاص و ذی نفع و ذی نفوذ به افکار عمومی جامعه تزریق می شود، رفته رفته اعتماد عمومی مردم نه تنها نسبت به رسانه ی عمومی و خصوص بلکه به کل جامعه کاهش می یابد و موجب می شود عظیم ترین سرمایه اجتماعی یک جامعه که همانا اعتماد مردم می باشد رو به افول برود.

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، موسی جاودان عصر دوشنبه در یک نشست خبری ضمن عرض تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: ناگفته پیداست که یکی از مهمترین اصول یک جامعه مردم سالار ، اطلاع مردم جامعه از اخبار و اتفاقات بدون سانسور و عاری از تحریف می باشد.

وی ادامه داد: جامعه ای که بخواهد مردم پویا ، با نشاط و سرزنده داشته باشد، ابتدایی ترین شرط آن آگاهی یافتن مردم جامعه از همه اخبار تلخ و شیرین ، اتفاقات ، رویدادهای درون و برون جامعه بر اساس واقعیت موجود بر مبنای صداقت می باشد.

ایشان تصریح نمود: در جامعه ای که بخش های خاصی از رویدادها، با نوعی تحریف و با سلیقه افراد و اشخاص خاص و ذی نفع و ذی نفوذ به افکار عمومی جامعه تزریق می شود، رفته رفته اعتماد عمومی مردم نه تنها نسبت به رسانه ی عمومی و خصوص بلکه به کل جامعه کاهش می یابد و موجب می شود عظیم ترین سرمایه اجتماعی یک جامعه که همانا اعتماد مردم می باشد رو به افول برود.

مسئولین با دلیل تراشی برای تکذیب اخبار ، روان جامعه را بهم نریزند

جاودان در ادامه افزود: این رفتار یکی از بزرگترین و پرخطرترین آسیب‌های اجتماعی محسوب می شود و موجب افزایش فشارهای روانی اجتماعی هست که حاصل آن بی اعتمادی است که این امر به نوبه خودش موجب رفتارهای دفاعی دیگری از جمله فرافکنی هم می باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان با بیان اینکه، تفاوت های فردی و ویژگی های شخصیتی هر خبرنگاری در نوع و نحوه معنا بخشی به رویدادهای و حوادث جامعه در ادامه افزود: که خبرنگاران می توانند اخبار متفاوت و گاه متناقضی را در جامعه نشر دهند که هر کدام از آنان ممکن است با واکنش های خاصی از سوی مسئولین جامعه از جمله انکار ، توجیه ، تکذیب ، خنثی سازی و دلیل تراشی باشد که همین امر موجب می شود روان جامعه را به هم بریزد.

وی اضافه کرد: خبرنگاران در صورت آزادی عمل می توانند به عنوان راویان و ناشران اخبار و انعکاس دهنده رویدادهای واقعی و بدون تحریف در جامعه باشند که این امر مستلزم احساس امنیت روانی و تأمین وضعیت اقتصادی خبرنگاران می باشد تا بتوانند اخبار صحیح ، واقعی را به اطلاع مردم جامع خود برسانند، هر چند هستند خبرنگارانی که با تمام مشکلات و نگرانی ها رسالت اصیل خود را که آگاهی بخشی واقعی به جامعه است به هر نحوی به دوش می کشند و از هیچ مانعی در انجام بهینه این امر مضایقه نمی کنند.

 

مسئولین با دلیل تراشی برای تکذیب اخبار ، روان جامعه را بهم نریزند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان بیان داشت: در شرایطی که مسئولین و متولیان یک جامعه احساس کنند که رفتار و عملکرد واقعی آنان بدون تحریف ، بزرگنمایی ، اغراق ، تحریف و به دور از تعصبات ، غرض ورزی ، گرایش های فکری و سیاسی توسط رسانه  به اطلاع مردم جامعه می رسد، احساس تعهد، انگیزه، پاسخگویی و مسئولیت پذیری بیشتری را ، ادراک خواهند کرد و در عملکرد خود نیز دقت بیشتری را بخرج می دهند. اینجاست که نقش رسانه و خبرنگار واقعی به درستی نمایان خواهد شد و این به منزله پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بزرگی برای جامعه محسوب می شود.

وی بیان داشت: دادن آزادی عمل به خبرنگاران موجب پیشرفت همه جانبه اجتماعی است و از طرفی محصور و دربند کردن آنان موجب بروز و ظهور آسیب‌ها و مشکلات فراوانی خواهد بود. پس راز موفقیت و پیشرفت اجتماعی پوپولیست ها ، عوام فریبان ، باندبازان و شبکه فسادهای سازمانی محصول تهدید، تطمیع و سرکوب کردن خبرنگاران و صدای واقعی مردم یک جامعه می باشد.
از این رو ، مهمترین شاهراه کاهش آسیب های اجتماعی، فسادهای اداری و سازمانی، احساس امنیت خبرنگاران برای انجام رسالت خطیر خود بدون ترس و نگرانی می باشد، هرچند چنین ماموریتی خطراتی به دنبال خواهد داشت که برای خدمت به خلق خدا ، آبادانی و پیشرفت جامعه راه چندانی جز پذیرش بدون قید و شرط این رسالت دیده نمی شود.

مسئولین با دلیل تراشی برای تکذیب اخبار ، روان جامعه را بهم نریزند

اداره ها برای گذراندن دوره کارورزی، با دانشجویان همکاری کنند

 

دکتر موسی جاودان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه دانشگاه گفت: از امروز ثبت نام دوره های کاردانی و کارشناسی به مدت یک هفته آغاز شده است و متقاضیان می توانند در 9 مرکز در 113 کد رشته محل ثبت نام نمایند، که از این تعداد 79 کد رشته محل کاردانی و مابقی کارشناسی هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در ادامه افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان دارای 25 مرکز در بندرعباس ، میناب ، قشم ، کیش ، بندرلنگه و پارسیان واقع شده اند
دکتر جاودان با اشاره به اینکه رسالت اصلی دانشگاه تربیت افراد ماهر است ، اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی بدنبال تربیت افراد با بینش کار آفرینی است لذا دانشجویان باید 400 ساعت کار عملی را بگذرانند. بر اساس تحقیقات انجام شده 84.60 دهم درصد فارغ‌ التحصیلان شاغل هستند. و بر اساس نظر سنجی 70 درصد دانش آموختگان این دانشگاه پس از فراغت از تحصیل دارای شغل می شوند.

مسئولین با دلیل تراشی برای تکذیب اخبار ، روان جامعه را بهم نریزند 

شرکت ها و اداره های دولتی برای گذراندن دوره کارورزی دانشجویان و کار آنان همکاری کنند

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان با تأکید بر رسالت دانشگاه‌ها در تربیت دانشجو افزود: رویکرد دانشگاه‌ها باید به سمت  نسل سوم و چهارم یعنی کار آفرینی و آینده نگری باشد ایران با بیش از 3850 مرکز علمی و دانشگاهی دارای بیشترین تعداد دانشگاه در منطقه است. طبیعتاً با تغییر رویکرد به سمت تربیت نیروی ماهر و دارای بینش کار آفرینی می توانند در رشد و توسعه اشتغال و تحقق اقتصادی موفق باشند تربیت نیروی ماهر و کارآفرین وظیفه این دانشگاه بوده و اجرای دوره های کاربینی و کارورزی در همین راستا است.

جاودان در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان خبر داد و گفت: ثبت نام در 79 رشته مقطع کاردانی از امروز تا 28 مرداد ادامه دارد و ثبت نام 34 رشته مقطع کارشناسی از 29 مرداد تا چهار شهریور انجام می شود.

درهمین راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی مشوق هایی را در نظر گرفته است: مراکزی که شرکت های نو آور را تأسیس کنند 500 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد دو درصد دریافت می نمایند همچنین طرحی در حال بررسی‌ است که برای فارغ‌التحصیلان کارآفرین تسهیلات با کارمزد پایین اختصاص یابد دکتر جاودان در خصوص انصراف برخی مراکز از پذیرش دانشجو گفت: 5 مرکز خصوصی از پذیرش دانشجو انصراف داده اند و در مجموع 12 مرکز نتوانستند در سال جدید پذیرش دانشجو داشته باشند.

وی در خصوص عدم مجوز پذیرش دانشجو به سه مرکز علمی کاربردی استان اظهار داشت: تعداد رشته های تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان از 255 رشته محل به 113 رشته محل کاهش یافته و برخی از رشته های غیر ضرروی و خارج از چارچوب آموزشی این دانشگاه حذف شده اند به مرکز علمی کاربردی هوانوردی بدلیل عدم وابستگی به ایرلاین اجازه گرفتن دانشجو داده نشد و تا زمانی که دانشجو در اسکله کار نکند یا در چرخه نگهداری هواپیما فعالیتی نداشته باشد در آن رشته ماهر نخواهد شد.

همچنین مرکز تاید واتر بندرعباس که بزرگترین مرکز به جهت تأمین نیروی متخصص بخش دریایی محسوب می شود ،از سال 1393 نواقصی داشته که متأسفانه علیرغم تلاش‌های انجام شده و ارتباط و پیگیری از طریق نمایندگان استان در مجلس نتوانستیم پذیرش دانشجو داشته باشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان بیان داشت: تعداد مراکز زیر مجموعه دانشگاه هم از 25 مرکز به 9 مرکز کاهش یافته و اداره های دولتی از داشتن مراکز آموزشی فنی و حرفه ای منع شده اند مرکز علمی کاربردی هلال احمر میناب هم خودش از پذیرش دانشجو انصراف داده است.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار