مهدی جهان‌ مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان:
کد خبر: ۶۴۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰ 13 August 2018

 

تابناک هرمزگان- مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان ۴.۷ درصد از مساحت کشوری و ۱.۷ درصد از جمعیت کشور را دارد ولی ۱.۱ درصد از نقدینگی کشور را در اختیار دارد بیش از ۱۶ هزار شعبه در کشور و ۴۳۳ شبکه بانکی در هرمزگان وجود دارد و ۳۶ شعبه از این عدد مربوط به بانک کشاورزی است.

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، مهدی جهان نجاتی امروز طی نشست خبری اظهار کرد:  در بسیاری از مناطق تک شعبه هستیم مانند هشت بندی رودخانه سیاهو 9 درصد از منابع مالی استان مربوط به بانک کشاورزی است و در 11 ماهه اخیر دو و نیم درصد افزایش داشته و سپرده‌های مردمی استان هرمزگان در 9 ماه اخیر 48 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سهم بانک کشاورزی در سیستم بانکی در استان هرمزگان  167 هزار پایانه فروش در استان فعال است که 11 هزار فقره آن مربوط به بانک کشاورزی است بیان داشت : 1245 دستگاه خودپرداز در استان وجود دارد .
مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه تعداد شعب سیستم بانکی در استان هرمزگان 433 شعبه و تعداد شعب بانک کشاورزی در استان 36 شعبه است، تصریح کرد: تعداد خودپردازهای بانک کشاورزی در استان 71 دستگاه و خودپردازهای سیستم بانکی هزار و 245 دستگاه است.

جهان نجاتی با بیان اینکه تعداد کل پایانه‌های فروش سیستم بانکی 168 هزار دستگاه و از این میان تعداد پایانه‌های فروش بانک کشاورزی حدود 11 هزار دستگاه است، عنوان کرد: از ابتدای سال 97 تاکنون 930 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 139 میلیارد ریال پرداخت شده است و  هزار فقره قرارداد هم با صیادان و کشاورزان انعقاد کردند.

وی با اشاره به اینکه 52 فقره تسهیلات به مبلغ 722 میلیارد ریال در راستای اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت 23 فقره تسهیلات به مبلغ 468 میلیارد ریال و مساحت 54 هکتار درزمینهٔ احداث گلخانه‌ها پرداخت شده است و هیچ گونه محدودیت اعتباری در احداث گلخانه و پرورش میگو نداریم.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان با بیان اینکه  تعداد تسهیلات پرداخت شده از محل صندوق توسعه ملی در 9 ماه گذشته 190 فقره به مبلغ 578 میلیارد ریال بوده است، اضافه کرد: کل تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در استان هزار و صد میلیارد تومان است ، در این مدت به یک واحد سه هزار تنی پرورش ماهی در قفس در منطقه بندرلنگه مبلغ 700 میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است.

جهان نجاتی ادامه داد: صادر کنندگان محصولات کشاورزی و آبزی که کارت بازرگانی داشته باشند و حداقل یک بار صادرات کرده باشد به آنها تسهیلات ۷ درصد به مدت ۶ ماهه دریافت خواهند کرد مخصوصاً محصولاتی مثل خرما که یک میلیون نفر نخل و ۴۵ هزار هکتار مرکبات تحت پوشش بانک کشاورزی قرار دارد ، همچنین 182 فقره تسهیلات معادل سه هزار و 734 هکتار سایت پرورش میگو به مبلغ 899 میلیارد ریال اعطا شده است.

وی بیان کرد: هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بخشودگی جرایم دیرکرد و سود برای روستاییان  قایل شدیم و برای تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان در صورت پرداخت اصل بدهی اعمال کردیم ، در سال گذشته با بخشودگی هزار و 100 میلیارد ریال از محل اعتبار تبصره 35 قانون اصلاح بودجه سال 1395 بند "و" تبصره 16 قانون بودجه سال 1396، توانستیم بیش از 12 هزار و 900 فقره از مطالبات کشاورزان را تسویه کنیم.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در 9 ماه گذشته بیش از 25 هزار بیمه‌نامه در بخش زراعی، دام و طیور، باغی، آبزیان، تنه درختان و ... صادر کرده‌ایم، اظهار کرد: میزان محصولات بیمه شده در این مدت معادل 14 هزار میلیارد ریال بوده است و 100 میلیارد ریال از ابتدای سال برای احداث گلخانه تسهیلات پرداخت شده است.

جهان نجاتی با بیان اینکه همچنین در این مدت بیش از 15 میلیون دلار حواله ارزی از ابتدای سال تاکنون را صادر کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: واحد ارزی را در استان فعال کردیم  976 مورد صدور ضمانت نامه داشتیم که در بین سیستم بانکی کشاورزی در کشور اول هستیم ، تسهیلات ازدواج از ابتدای سال؛ بیش از ۱۳۵ میلیارد ریال پرداخت شده است و اين بانک آمادگی كامل در پرداخت تسهيلات زيربخش كشاورزی ازجمله گلخانه، پرورش آبزيان، صنايع بسته‌بندی و ... كه از جذابیت‌های سرمایه‌گذاری استان است را دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار