کد خبر: ۶۴۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ 12 August 2018

 

تابناک هرمزگان- رئیس قوه قضائیه با صدور حکمی « علی مدرس» را به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان جاسک منصوب کرد.

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، روابط عمومی دادگستری کل استان اعلام کرد: طی مراسمی که با حضورحجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، مسئولان قضایی استان، امام جمعه ، فرماندار و دیگر مسئولان محلی ، علی مدرس رئیس سابق شعبه 102 کیفری دو شهرستان میناب به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان جاسک معرفی شد.

بر اساس این گزارش ،حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به هنگام ورود  به شهرستان جاسک پس از استقبال گرم و صمیمانه مردم و مسؤولان این شهرستان با حضور در یادمان شهدای گمنام ، به مقام شامخ امام راحل عظیم الشأن (ره) و شهدای والامقام انقلاب اسلامی ادای احترام نمود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و هیأت همراه پس از برگزاری مراسم استقبال از سوی امام جمعه ، فرماندار ، علمای اهل تشیع و تسنن ، مسئولان اجرایی و اقشار مختلف از مردم این شهرستان ، در آئین معارفه رئیس جدید  دادگستری شهرستان جاسک شرکت نمودند.

مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان جاسک پیش از ظهر امروز یکشنبه بیست و یکم مردادماه 1397 در محل سالن اجتماعات این شهرستان برگزار شد.

در جریان برگزاری این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تبیین نقش محوری و جایگاه برگزیده اشتغال به امر قضاء در آیات و روایات ، مسئولیت پذیری و حق جویی را مهمترین شاخص های قضاوت اسلامی عنوان نمود.

وی همچنین تسلیم در برابر هوای نفس و دنیاپرستی را برجسته ترین آفات قضاوت برشمرد و تنها مسیر اجرای عدالت را تمسک به تقوای الهی عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به این مطلب که در دوران ریاست آیت الله آملی لاریجانی ، به منظور دستیابی به دستگاه قضایی متناسب با طراز نظام مقدس اسلامی ، گام های بلندی برداشته شده است به تشریح ابعاد مختلف این دستاوردها پرداخت.

وی افزایش نظارت های کمی و کیفی بر عملکرد مجموعه تشکیلات قضایی ، رفع موانع موجود و اتخاذ سازو کار مناسب به منظور تسریع در فرآیند دادرسی و بهره گیری از فناوری های نوین به ویژه در زمینه ابلاغات الکترونیک قضایی را تنها گوشه ای از دستاوردهای قوه قضائیه در دوران ریاست آیت الله آملی لاریجانی عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با تاکید بر لزوم توجه ویژه به احقاق حقوق عامه به عنوان مطالبه به حق رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) و ریاست قوه قضائیه ، اهتمام ویژه رئیس و مسئولین حوزه قضایی شهرستان جاسک را به مصادیق این موضوع خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه ، رسیدگی به موضوع صیادی توسط کشتی های چینی در آب های سرزمینی استان ، ساماندهی به وضعیت تردد شترهای سرگردان در محورهای مواصلاتی ، نظارت بر رعایت موازین قانونی در روند احداث اتوبان جاسک ، مقابله با زمین خواری و صیانت از بهداشت عمومی را از مهمترین مصادیق احقاق حقوق عامه عنوان نمود و رسیدگی قانونی به این مطالبات عمومی را از سوی مسئولین قضایی شهرستان جاسک خواستار شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان ، ارتکاب جرایمی چون احتکار ، گرانفروشی و قاچاق کالا و ارز را مهمترین عناوین مجرمانه مرتبط با مفاسد اقتصادی عنوان نمود و با اشاره به تبصره ماده 36 قانون مجازات اسلامی ، بر مقابله بی امان و بدون اغماض دستگاه قضایی استان با این جرائم تأکید کرد .

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با عنوان این مطلب که دستور روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) در پاسخ به درخواست ریاست قوه قضائیه مبنی بر برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی ، افق تازه ای را در توجه به احقاق حقوق عامه و مقابله با مظاهر فساد گشوده است، یادآور شد: اینجانب به عنوان رئیس دستگاه قضایی استان هرمزگان ، ضمن لبیک به مطالبه به حق معظم له ، مراتب تشکر خاضعانه خود را از منویات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اعلام میدارم و تأکید می نمایم: بی تردید مجموعه قضایی استان هرمزگان با حرکتی جهادی توأم با دقت ، سرعت و عدالت ، تمامی مساعی خود را به منظور اجرای فرامین ولی امر مسلمین جهان مصروف خواهد داشت.

تکریم ارباب رجوع، شفافیت در پاسخگویی و رعایت اخلاق حرفه ای و انظباط سازمانی دیگر محورهای بیانات رئیس کل دادگستری استان هرمزگان را به خود اختصاص می داد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین ضمن آرزوی موفقیت برای علی مدرس به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان جاسک در تصدی مسئولیت جدید ، از مسئولین اجرایی ، امنیتی و انتظامی ، علماء و مردم شریف این شهرستان درخواست کرد تا همچون گذشته دادگستری شهرستان جاسک را در ادامه خدمت رسانی به مردم یاری نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در خاتمه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حسین حبیب زاده بیژنی و آرزوی علو درجات برای رئیس فقید دادگستری شهرستان جاسک ، حکم انتصاب علی مدرس به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان جاسک را به وی ابلاغ کرد و از زحمات حسین صبوری در مدت مسؤولیت خود به عنوان سرپرست این حوزه قضایی تقدیر نمود.

در متن حکم انتصاب علی مدرس به عنوان رئیس دادگستری شهرستان جاسک از سوی آیت ا… آملی لاریجانی آمده است: امید است با در نظر داشتن اهمیت امر قضا و مسئولیت های سنگین ناشی از آن ، اجرای عدالت اسلامی و رسیدگی به محرومین و ستمدیدگان و حمایت از حقوق مشروع مردم را سر لوحه کار خود قرار داده و در انجام وظایف موفق باشید.

شایان ذکر است: حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان بازدید از حوزه قضایی شهرستان جاسک نهمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی استان هرمزگان را در این شهرستان افتتاح نمود.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار