کد خبر: ۶۴۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ 11 August 2018

 

تابناک هرمزگان- مديركل تعاون، كار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: دولت با اختصاص تسهيلات كم بهره در بخش‌های مختلف اقتصادی ، زمينه اشتغال روستائيان راه فراهم كرده است.

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، محمدعلی سليمي در سخنرانی قبل از خطبه هاي نماز جمعه شهرستان حاجي آباد افزود: دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ایجاد اشتغال، تسهیلات و طرح‌های متعددی از جمله اختصاص تسهيلات براي اشتغال روستاييان و عشاير و  فراگير، اجرای طرح کاروزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، اجرای طرح تکاپو و مهارت آموزی در محیط کار را در دستور کار خود قرار داده است.

وي بيان داشت:  در راستای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان  289 ميليارد تومان تسهيلات از اسفندماه سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی در بخش‌های مختلف اقتصادي اختصاص داده شده است كه با جذب اين تسهيلات شاهد ايجاد اشتغال در روستاها هستيم.

سليمي اضافه كرد: همچنين 352 میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر بمنظور ایجاد، توسعه و سرمایه در گردش و بيش از 19 ميليارد تومان نيز در بخش مشاغل خانگي اختصاص داده است كه جذب این تسهیلات به همکاری دیگر دستگاههای اجرایی ونیز مشارکت جویندگان کار روستایی وعشایری نياز دارد.

به گفته وي، در استان پتانسیل های خوبی برای جذب سرمایه گذاری وجود دارد که این اداره کل بصورت جدی برای بالفعل شدن این ظرفیتها با استفاده از جذب مطلوب تسهیلات کم بهره تلاش مي كند.

مديركل تعاون، كار ورفاه اجتماعي هرمزگان، به طرح کارورزی با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در مقطع تحصیلی اشاره و اضافه كرد:  دوره کارورزی در این طرح حداقل چهار ماه و حداکثر شش ماه برای هر کارورز با پرداخت حق الزحمه توسط دولت تعیین شده و در صورت جذب کارورز در بنگاه اقتصادی، کارفرما تا دوسال از پرداخت حق بیمه معاف خواهد شد.

وي در پايان گفت: اين اداره كل تمام تلاش خود را براي جذب سهميه اشتغال استان بمنظور ايجاد اشتغال و توليد بكار خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار