کد خبر: ۶۴۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵ 10 August 2018

 

تابناک هرمزگان- معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: جوانان جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با انجام فعالیت های متنوع در طول سال به عنوان جوانان مهرورز و بشردوست پیشگام فعالیت های اجتماعی هستند.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، نقل قول از فرهنگ کده؛ جوانان با ویژگی های خاص خود چون قدرت و توان بدنی، فعال و پرتحرک بودن، مقطع سنی مناسب، زمینه و امکان بر عهده گرفتن مسئولیت های بزرگ و جایگاه ویژه ای در هر جامعه دارند دوره جوانی بهترین و با نشاط ترین دوره زندگی است، فرصت جوانی فرصتی استثنائی و زمینه ای مناسب برای برداشتن گام های بلند و حرکت به سوی کمال مطلوب است.

سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در سال 1367 تشکیل شد، این سازمان از طریق فعالیت‌های بشر دوستانه، آموزشی ، امدادی و فرهنگی به عنوان درگاه ورودی افراد به جمعیت هلال احمر، توانمندی‌های امدادی و شاخص‌های سلامت جسمی، معنوی و اجتماعی اعضای خود را برای تربیت جوانانی توانمند با روحیه بشردوستی و نوع دوستی به کار می‌گیرد.

سازمان جوانان هلال احمربا توجه به حضور در مهدهای کودک ، مدارس ، روستاها و دانشگاه ها که شامل بخش های ارزشمند جامعه هستند حضوری فعال دارد.

جوانان به عنوان رهبران ، جوانان به عنوان داوطلبان و جوانان به عنوان بهره‎مندان سه ویژگی منحصر بفرد است که سازمان جوانان هلال احمر می کوشد در بین جوانان عضو خود تقویت کند و جوانان را با این سه هدف تربیت و آموزش دهد.

استان هرمزگان یکی از استان‌های کشور است که همیشه ودر طول سال‌ها کوشیده است با انجام فعالیت های داوطلبانه، بشردوستانه، عام المنفعه، خیرخواهانه، امدادی و… نقش بسزایی در تحقق اهداف سازمان جوانان بردارد.

سحر رفیعی بندری، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمراستان هرمزگان طی گفتگویی بیان داشت: مهمترین سرمایه جمعیت هلال احمر وجود جوانان بشردوست و داوطلبی است که بدون هیچ چشم داشتی در خدمت به همنوع پیشرو هستند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان هرمزگان بیان کرد: واگذاری بخش عظیمی از فعالیت های حوزه جوانان به خود آنان کمک می کند جوانان برای مدیریت های بالاتر تربیت وآموزش های لازم را فراگیرند.

رفیعی بندری گفت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بهره گیری از نیرو وتوان جوانان تاکنون موفق به انجام فعالیت های مهم وارزنده در سطح کشور شده است.

وی افزود: جوانان جمعیت هلال احمر سال خود را با فعالیت در پست های ایمنی وسلامت مسافرین نوروزی آغاز می کنند سالی که با خدمت به همنوع در جاده مهروزی آغاز می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با اشاره به فعالیت جوانان هلال احمر این استان در نوروز سال جاری، گفت: در نوروز امسال 200 نفر از جوانان درقالب 17 پست ثابت وسیار به بیش از 90 هزار مسافر خدمت رسانی کردند.

رفیعی بندری عنوان کرد: جوانان هلال احمر علاوه بر فعالیت های فرهنگی،امدادی وآموزشی نقش بسزایی در انجام فعالیت های اجتماعی بویژه در حوزه آسیب های اجتماعی دارند.

وی اظهارکرد: جمعیت هلال احمر با بهره گیری از توان و همت خود جوانان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح کشور درحال فعالیت است.

معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر هرمزگان اضافه کرد: در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان در تابستان برنامه های متنوعی در سطح شعب سراسر استان برگزارشده است.

رفیعی بندری تصریح کرد: درهمین راستا همچنین جوانان منتخب کانون های دانش آموزی،دانشجویی،جوانان،طلاب وروستایی این استان به اردوهای دوستی ونشاط وامید اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت های کانون های روستایی هلال احمر در روستاهای هرمزگان، گفت: برای تامین ایمنی و سلامت روستاییان شاید هیچ‌کس به اندازه خود اهالی نقش‌ آفرین نباشد و مردم یک روستا بیشتر از هرکس دیگر به نیازها و نقاط قوت و ضعف محل زندگی‌شان آگاهند و می‌دانند که چطور می‌شود بدون آسیب‌رسانده به فرهنگ و آداب  و رسوم بومی، امکانات مورد نیاز روستا را فراهم کرد.

معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر هرمزگان افزود: هدف از ایجاد کانون‌های روستایی جلب مشارکت جوانان روستایی و بهره‌مندی از استعداد بکر و خلاقیت‌های آنها است و در همین راستا کانون های متعدد در سطح استان هرمزگان با همکاری دهیاری ها راه اندازی وبا هدف آموزش اهالی درحال فعالیت هستند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر هرمزگان اظهارکرد: کانون های دانش آموزی هلال احمر به عنوان کانون های مهم و تاثیر گذار در سطح بیش از 250 مدرسه هرمزگان درحال فعالیت هستند.

رفیعی بندری گفت: کانون دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر نهادی است دانش‌آموزی، غیرسیاسی وغیر‌دولتی که برنامه‌ها وفعالیت‌های آن در جهت اهداف جمعیت هلال‌احمر که همانا تسکین آلام بشری، صلح و دوستی و تفاهم، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و تأمین احترام انسان‌ها است که با ایجاد ارتباط صحیح و سالم در بین اعضای کانون دانش‌آموزی بر اساس فرهنگ قرآنی «تعاونوا علی البر و التقوی» در مدارس به فعالیت می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: جوانان جمعیت هلال احمر بعنوان بشردوستان خلیج همیشه فارس همانند نگین مهرورزی وبشردوستی درحال فعالیت هستند و در بیش از 500 کانون غنچه ها،دانش آموزی،دانشجویی،روستایی وجوانان در سطح 13 شهرستان این استان در از هیچ فعالیتی در راستای تسکین آلام بشری دریغ نخواهند کرد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار