کد خبر: ۶۴۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰ 09 August 2018

 

 

تابناک هرمزگان- کمیته فنی سل و التور با هدف اجرای هرچه بهتر نظام مراقبت از بیماری سل و التور و ارتقاء سطح خدمات در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک برگزار شد.

 

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سیریک با بیان اهمیت موضوع التور و تاکید بر شروع فصل گرما، مشکلات آب منطقه و تاثیر آن بر وضعیت بیماری‌های منتقله از آب و غذا، بر اهمیت آمادگی تمامی واحدها و انجام هماهنگی‌های بین بخشی و برون بخشی در اجرای مطلوب نظام مراقبت بیماری‌های منتقله از آب و غذا و تقویت و تشدید برنامه بیماریابی سل جهت شناسایی و درمان موارد جدید سل تاکید کرد.

دکتر غلام رحیمی با بیان لزوم تقویت همکاری بین بخشی از جمله طرح موضوع در جلسات شورای سلامت، شناسایی نقاط بحرانی و برنامه ریزی جهت بررسی موارد و هماهنگی با ارگان‌های مسئول جهت رفع آنها، نظارت مستمر و مداوم بر کیفیت آب شرب شهرستان و اعلام فوری مشکلات شبکه توزیع آب شهری و روستایی، تشدید نظارت بر مراکز حساس مواد غذایی، انجام آموزش‌های گروهی در خصوص ارتقاء آگاهی شهروندان، حساس سازی سیستم بهداشتی درمانی و ضرورت آمادگی سیستم شبکه جهت مقابله با اپیدمی احتمالی التور و تشدید نظارت بر اماکن عمومی و تجمعی مطالبی ارائه کرد.

مرتضی آشوری مسئول واحد مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک در رابطه با بیماری‌های منتقله از آب و غذا با اولویت التور و ارتباط آن با عوامل محیطی و وضعیت سیستم فاضلاب و آب شرب، بیماریابی از تمام بیماران اسهالی و تقویت نظام گزارش دهی بیماری ها و همچنین ارائه آموزش های لازم مباحثی عنوان کرد.

آشوری در خصوص عملکرد یک ساله‌ی واحد و وضعیت این بیماری در مراکز و بیمارستان‌ شامل نمونه‌گیری‌ها و آمادگی‌های لازم در خصوص مقابله و کنترل التور و آموزش بیماری‌های منتقله از آب و غذا گزارشی ارائه کرد.

در پایان شاخص های سال قبل بررسی و جهت تقویت نقاط قوت و ارتقاء برنامه ها و شاخص های مربوطه ، پس از تبادل نظر با همکاران حاضر مواردی جهت اجرای هرچه بهتر برنامه مصوباتی اتخاذ گردید.

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار