کد خبر: ۶۴۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 09 August 2018

 

تابناک هرمزگان- دکتر عباس ابراهیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک از برگزاری کمپ آموزشی تغذیه با شیر مادر در مرکز لیردف جهت مادران شیرده خبر داد.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، عباس ابراهیمی گفت: روز جهانی شیر مادر با هدف شناخت و اهمیت تغذیه با شیر مادر برای همه مادران و اطلاع رسانی عموم مردم با شعار حمایت همه جانبه از مادران برای تداوم تغذیه با شیر مادر می باشد.

 وی اظهار کرد: پیشرفت علم سبب شده که شانس زنده ماندن نوزادان نارس که با سنین پایین متولد می شوند؛ افزایش پیدا کند بقای نوزادان، رشد، تکامل و سلامت آنها به عوامل متعددی بستگی دارد؛ که از مهم ترین این عوامل می توان به تغذیه با شیر مادر اشاره کرد؛ و تغذیه با شیر مادر زیر بنای زندگی سالم است.

ابراهیمی افزود : در واقع هفته جهانی تغذیه با شیر مادر جنبشی جهانی برای ترویج حفاظت و حمایت از تغذیه با شیر مادر است.

سمیه حسینی مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک گفت: تغذیه با شیر مادر در شش ماه اول مورد نیاز برای نوزادان متولد شده است . همچنین شیر مادر نوزادان را از بیماری محافظت می کنند.

حسینی افزود: با توجه به تغییر شیوه زندگی امروزی و مصرف مواد غذایی آماده و کاهش فعالیت بدنی کودکان پیش از پیش در معرض چاقی و دیابت در سن جوانی قرار دارند که تغذیه با شیر مادر در دو سال اول زندگی از خطر ابتلا به چاقی پیش گیری می کند.

وی خاطر نشان کرد: سلول های زنده و مواد مختلف شیر مادر دارای خاصیت ضد میکروبی  است؛ در نتیجه تغذیه شیرخوار با آن احتمال ابتلای شیرخوار به بسیاری از عفونت های گوارشی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 گفتنی است؛ در این جلسه آموزشی از مادران شیرخوار که دعوت شده بودند بعد از سوالات پرسش و پاسخ جوایزی اهدا گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار