کد خبر: ۶۴۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶ 09 August 2018

 

 

تابناک هرمزگان- کارگاه آموزشی ترویج تغذیه با شیر مادر به همت واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرخمیر در سالن کنفرانس بیمارستان نیاپور شهرستان بندرخمیر  ویژه ماماهای شاغل در مجموعه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی؛ دکتر معصومه شکری زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرخمیر در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: گرچه شيردهی امري طبيعی است اما نياز به آموزش دارد.

 چرا که عليرغم شناخت روزافزون مزايای شير مادر و آگاهی مادران به اين مهم، بسياري از مادران در عمل موفق نيستند، حتی هنگامی که مادران قادر به شروع خوب شیردهی هستند پس از مدتی کاملا شیردهی خود را قطع می‌کنند.

فاطمه امیدخواه مسئول واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان بندرخمیر که به عنوان مدرس در این کارگاه حضور داشت با اشاره به اهمیت تغذیه نوزاد با شیر مادر، گفت: نوزاد تا دو سالگی از نظر ایمنی بدن در سطح پایینی است و شیر مادر بهترین تغذیه برای کودک و سبب افزایش ایمنی بدن نوزاد است.

امیدخواه افزود: در شیر مادر بیش از 700 نوع مواد پروبیوتیک شناسایی شده است که به هضم شیر و ایمنی دستگاه گوارش و روده نوزاد ، کمک می کند. و نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، اگر با عوامل بیماری زا مواجه شوند، کمتر از نوزادان دیگر به بیماری مبتلا می شوند.

وی شیر مادر را در افزایش ایمنی بدن نوزاد و کاهش آسم و چاقی در کودک موثر دانست و اظهار کرد: همچنین بر اساس بررسی های انجام شده اگر نوزاد تا 6 ماه نخست تولد، از شیر مادر تغذیه کند، میزان مرگ و میر نوزادان پس از تولد کاهش می یابد؛ به همین دلیل نوزاد باید در شش ماه نخست تولد، تنها از شیر مادر تغذیه کند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار