کد خبر: ۶۴۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 09 August 2018

 

 تابناک هرمزگان- دوره آموزشی مداخلات و حمایت های روانی، اجتماعی در بلایا ویژه پزشکان در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک برگزار شد.

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک از برگزاری دوره آموزشی حمایت‌های روانی در بلایا خبر داد و گفت: به منظور ارائه راهکارهای بهتر برای پیشگیری از بروز بیماریهای روانی ناشی از بحران ها و به حداقل رساندن آسیب های روحی و روانی بعد از حوادث نیازمند آموزش و تربیت نیروهای متخصص هستیم.

دکتر غلام رحیمی اظهار داشت: حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی، آسیب های روان شناختی و اجتماعی فراوانی را بر افراد آسیب دیده و بازماندگان وارد می کند. تاثیرات روانی و اجتماعی شرایط اضطراری در کوتاه مدت، حاد و شدید است و می تواند سلامت روانی اجتماعی افراد را در طولانی مدت دچار آسیب جدی کند. بنابراین یکی از اولویت های تیم سلامت در شرایط اضطراری و بحران ها، ارائه خدمات سلامت روانی و حمایت های روانی اجتماعی است.

نرگس شریف زاده روانپزشک بیمارستان خاتم الانبیای جاسک؛ مدرس کارگاه، هدف از این دوره آموزشی ،توانمندسازی پزشکان برای ارائه خدمات و حمایت های روانی اجتماعی در افراد آسیب دیده عنوان کرد.

شریف زاده افزود: مباحثی در زمینه اصول عملی کمک های اولیه روانشناختی، گروههای آسیب پذیر در بلایا، واکنش ها و علایم شایع به دنبال بلایا، فرایند و چرخه سوگ، پروتکل مداخلات روانی اجتماعی آسیب دیدگان و همدلی کردن آموزش داده شد.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار