سرپرست مدیریت امور اجتماعی اداره کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: سنجش و ارزیابی سلامت کارگران در قالب طرح‌های مختلف مثل کاج به اجرا گذاشته می شود.
کد خبر: ۶۴۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 09 August 2018

به گزارش تابناک : منصوره سلیمانزاده صبح پنجشنبه در جمع مدیران واحدهای اقتصادی اظهار داشت: طبق قانون ۱۴۷ وزارت کار، لازم است که خدمات بهداشتی و درمانی به کارگران ارائه شود که در لایحه جدید رسیدگی به مسائل روحی و روانی کارگران نیز آمده است.

وی با اشاره به اجرای طرح کاج به منظور پیشگیری از اعتیاد در بین کارگران، بیان داشت: ضرورت اجرای کامل و خوب فصل هشتم قانون کار این است که در لوای اجرای این قانون، سلامت جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی کارگران تامین می شود.

سرپرست مدیریت امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان اعلام کرد: از سوی وزارت کار، طرح های مختلفی در راستای سنجش سلامت کارگران به اجرا گذاشته می شود که از آن جمله می توان طرح شیوع شناسی اعتیاد، مطالعه پژوهشی شیوه اختلالات روانی در جامعه کار و تولید و اجرای طرح کاج را عنوان کرد که این طرح‌ها طی سال های ۹۳ تا ۹۵ در سطح کشور به اجرا درآمد و اجرای آن در اصفهان نتایج مثبتی بدنبال داشته است.

وی  اعلام کرد: بالغ بر ۲۰۰ خانه بهداشت کارگری در استان فعال است.

سلیمانزاده اظهار داشت: به منظور بررسی سلامت کارگران در ۷۶ واحد اقتصادی، ۷۶ نفر از کارشناسان بهداشت حرفه ای مسئولیت بهبان ها یعنی ارزیابی سلامت کارگران را برعهده گرفتند.

وی در خصوص وظایف بهبان ها اظهار داشت: ارتقای سلامت کارکنان از چهار بعد و کاهش رفتارهای پرخطر در کارکنان مانند مصرف مواد مخدر، الکل، سیگار، خشونت، تغذیه نامناسب از جمله وظایف این افراد است که در راستای اجرای برنامه سنجش سلامت کارگران منجر به افزایش بهره وری در واحدهای اقتصادی می‌شود.

سرپرست مدیریت اموراجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان افزود: در سال آینده خانه بهداشت برتر و کارفرمای سلامت محور توسط سازمان مدیریت درمان تامین اجتماعی و وزارت خانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان انتخاب و تجلیل خواهند شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار