کد خبر: ۶۴۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 09 August 2018

 

تابناک هرمزگان- این بانو، نامی ماندگار در عرصه رسانه های استان و کشور دارد، زاده ی رودان و با شناسنامه صادره ازمیناب، ساکن بندرعباس است. تحصیلات دانشگاهی را در یکی از دانشگاههای بزرگ ایران (دانشگاه علامه طباطبایی تهران) در رشته علوم ارتباطات گرایش روزنامه نگاری به پایان رسانید.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، فاطمه رکن الدینی عشق به فعالیت در رسانه ها را از دوران راهنمایی در وجودش پرورانده و شعله ور ساخته به نحوی که علاوه بر فعالیت تمام وقت، خانواده و همسرش را در این مسیر به یاری طلبیده است.

نگاهی به کارنامه فعالیتی این بانوی توانمند ادعای ما را اثبات می کند ، رکن الدینی کار در این عرصه را از خبرگزاری های ایسنا و ایرنا شروع کرد اما به دلیل محدودیت های خاص این رسانه ها به صبح ساحل کوچ کرد و به سبب تهیه وانتشار گزارشات مردم پسند ، خوش درخشید.

البته او معتقد به ایجاد تشکل های رسانه ای و کار گروهی است تا بهتر بتواند در قالب تشکلها وحدت و همدلی را در بین فعالان عرصه رسانه استان بوجود آورد ، نومیدی و خستگی با فاطمه بیگانه است.

روزهایی که در کسوت مدیر عامل خانه مطبوعات بود را همه به خاطر دارند و هنوز از آن روزهای خانه به عنوان روزهای طلایی خبرنگاران یاد می کنند ، قضاوتی که موافق و منتقد برآن تأکید دارند.

طبیعتاً او می توانست در این صنف همچنان فعالانه حضور داشته باشد اما در حمایت از همکاران و فعالان این عرصه که مطابق اساسنامه تحمیلی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ، امکان عضویت نداشتند ، از کاندیداتوری استنکاف و عطای کار را به لقایش بخشید و بلافاصله با همراهی پیشکسوتان و فعالان استان تشکل صنفی روزنامه نگاری با عنوان انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان را تأسیس کرد تا بتواند از خواسته های مشروع همکارانش دفاع نماید.

عضویت در بسیج رسانه استان نیز نشان دهنده علاقه او به آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است ، اما درخشش او در رسانه های استان و جایگاهش در بین رسانه های سراسری هرگز پایانی نداشته و ندارد؛

*عنوان برگزيده جشنواره مطبوعات در زمينه يادداشت در جشنواره های سال 91 و 89؛

*کسب مقام سوم گزارش نویسی در جشنواره منطقه ایی خلیج فارس سیستان و بلوچستان سال 88

*کسب مقام سوم گزارش نویسی در جشنواره منطقه ایی مطبوعات یزد سال 89

*شرکت در جشنواره منطقه ایی اختراعات کشور کویر سال91

* اخذ مدرک مدرس خبرنگاری از مرکز دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها 91 و 92 تهرآن فقط بخش کوچکی از این موفقیت هاست.

ارتباط وسیع و گسترده بانوی بی حاشیه رسانه های هرمزگان با بخش‌های مختلف اجتماعی از جمله بخش اقتصادی موجب شد ، تا چرخ نخستین مجله اقتصادی استان تحت مدیریت وی با عنوان تجارت جنوب به خوبی بچرخد.

فاطمه رکن الدینی و رسانه عاشقانه در هم عجین شده اند و فعالیت در این عرصه زندگی اش شده است .
در ادامه تجارت جنوب آنلاین را راه اندازی کرد تا در شرایط تهدید نشریات مکتوب، رسانه دیجیتال را تحت مدیریت داشته باشد و از قافله رسانه های نوین عقب نماند.
مدیر مسئولی هفته نامه خورشید جنوب و نماینده روزنامه پر تیراژ همشهری را هم برعهده گرفته تا رویایش مبنی بر تشکیل بنگاه رسانه ای در آینده ای نزدیک عینیت یابد .

بانوی ماندگار رسانه هرمزگان همواره مشی اعتدالی را سرلوحه قرار داده و شاید شعار اعتدال دولت روحانی بود که او را وارد عرصه سیاست کرد و قائم مقامی معاونت ستاد تبلیغات و اطلاع رسانی دکتر روحانی را در استان پذیرفت.
ولی علیرغم داشتن تحلیل قوی در عرصه اجتماعی و سیاسی هرگز جذب جناح های سیاسی نگردید ، بهترین دوستانش از اصولگرایان است و وفادارترین همکارانش را از اصلاح طلبان برگزیده.

فاطمه به روزهای آینده بسیار خوش بین است و امیدوار است که بتواند در ارتقای آگاهی های خود و همکارانش در استان و البته تقویت سواد رسانه ای عمومی نقش تعیین کننده ای داشته باشد. لذا همکاری خود را با دستگاه های اجرایی استان ، تشکل های مردم نهاد ، فعالین رسانه در شهرستان‌ها استمرار بخشیده و در برگزاری دوره های آموزشی نقش فعالی دارد.

آنچه مسلم است رسانه های هرمزگان نمی توانند به سادگی از کنار نامش بگذرند چرا که بی تردید وقتی نامش می آید ذهن ناخوداگاه به سمت رسانه ها می رود. وی همچنان در کانون توجه فعالان اجتماعی نیز قرار دارد و در خستگی ناپذیری از مردان پیشی گرفته است.

بانوی عملگرا اهل حرف و وعده و خودنمایی نیست و با وجود دارا بودن چندین رسانه اما عشقش در خبرنگاری تمام میشود.

راضی کردن وی برای انتشار این متن بیش از یکماه طول کشید تا اینکه روز خبرنگار بهانه ای برای جلوگیری از نشر آن نداشت. آرزوی توفیق برای بانوان استان داریم.

 

 

 

 

گردآورنده / رهبر امامدادی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار