کد خبر: ۶۴۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ 07 August 2018

 

تابناک هرمزگان- قاضی دادگاه کیفری دو استان هرمزگان، مرد جوانی که در زمان ممنوعه تبلیغات به نفع نامزد شورای اسلامی اقدام به تبلیغ به نفع نامزد مورد نظر می نمود را به جای تحمل حبس به مجازات اجتماعی به آرایشگری در مراکز درمان اعتیاد بندرعباس محکوم کرد.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، اردیبهشت ماه 96 است و برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و اولین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی. مکان های انتخابات مملو از حضور رای دهندگان است و تبلیغ در زمان انتخابات به نفع نامزد مورد نظر طبق قانون ممنوع.

ساعت 18 روز 29 اردیبهشت 96، گشت موتوری پلیس کلانتری 12 در حوالی مدرسه ای در حدود شهرک پیامبر اعظم به یک پسر جوان مشکوک شدند که پس از بازرسی از پلاستیک مشکی همراه وی، 13 عدد خودکار تبلیغاتی و یکصد عدد کاغذ تایپی حاوی اسم نامزد شورای اسلامی می یابند که در مکانهای مختلف اقدام به توزیع و تبلیغ می کرد.
رییس شعبه 101 دادگاه کیفری دو شهرستان بندرعباس و قاضی ویژه جرایم انتخاباتی در این باره گفت: نظر به اینکه در قانون انتخابات شوراها موضوع فوق جرم انگاری شده و مجازات آن تعیین نشده و در ماده 69 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 در چنین حالتی مجازات جایگزین حبس را به عنوان مجازات قانونی تعیین کرده است.
مجتبی قهرمانی ادامه داد: با توجه به اعلام موافقت و آمادگی متهم جهت انجام خدمات عمومی رایگان جایگزین حبس، به استناد مقررات فوق، نامبرده را به انجام 500 ساعت امور خدماتی رایگان، شامل آرایشگری در مراکز درمان اعتیاد بندرعباس تحت نظر اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس، جایگزین 6 ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم می گردد.
این مقام مسوول با بیان اینکه با توجه به شاغل بودن متهم، ارائه خدمات عمومی از سوی ایشان بیش از 4 ساعت در روز نخواهد بود و می بایست تمام مقررات و موازین فنی و بهداشتی از سوی ایشان رعایت گردد، می افزاید: وی بدون هیچ گونه نشانه یا لباس متمایزی و بدون اعلام محکومیت به مراجعین و خدمت گیرندگان و با رعایت کامل شئنونات به انجام خدمت مبادرت می نماید.
قاضی ویژه جرایم انتخاباتی می افزاید: با توجه به نداشتن سابقه کیفری و پیش بینی اصلاح مرتکب، به استناد مواد 40، 46، 49، 54 قانون اخیر الذکر 200 ساعت از خدمات عمومی یاد شده به مدت دو سال تعلیق می شود و چنانچه از تاریخ صدور رای تا پایان مدت تعلیق مرتکب یکی از جرایم عمدی موجب حد، قصاص، دیه یا تعزیر تا درجه هفت شود.
پس از قطعیت حکم اخیر مجازات معلق نیز در مورد وی اجرا خواهد شد.

قهرمانی تصریح می کند: در صورت تخلف از دستور دادگاه در راستای انجام خدمات عمومی رایگان مجازات حبس مذکور اجرا خواهد شد. رای صادره حضوری و ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در محاکم تجدیدنظر استان هرمزگان است./ صبح ساحل

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار