محمدباقر كشفی مشاور عالی استاندار هرمزگان
کد خبر: ۶۳۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ 24 July 2018

 

محمدباقر كشفی مشاور عالی استاندار هرمزگان در اين يادداشت وارده به تابناک هرمزگان آورده است:

"مديريت داشته ها" در تمامی مقاطع و زمان ها راهگشای مسائل هر مجموعه و دستگاه است و در شرايط فعلی كه كشور ما با فشارهای اقتصادی از سوی دشمنان و همچنين ديگر مشكلات مواجه است، "مديريت داشته ها" ميتواند بسيار كارساز و موثر باشد.

اگر با دقت و تفكر به مجموعه تحت مديريت خود بنگريم، درخواهيم يافت كه در درون سازمان و پيرامون آن، ظرفيت ها، منابع و امكاناتی وجود دارد كه بلااستفاده مانده است يا اينكه به شكل بهينه از آنها استفاده نميشود و يا استفاده ناصحيح از اين امكانات صورت مي گيرد كه اين موارد موجب فرصت سوزي و از بين رفتن ظرفيت ها می شود.

براي تحقق اهداف و انجام ماموريت های هر سازمان نياز است به تمامی داشته هايي كه به سادگي در هر سازمان كنار گذاشته شده است، نگاهی عميق بيندازيم، اين ظرفيت ها و داشته ها می تواند شامل نيروی انسانی، منابع مالی و لوازم و تجهيزات موجود باشد كه اگر اين داشته ها را به موقع و مناسب به كار بگيريم بسياری از مشکلات كاهش يافته و اهداف محقق خواهند شد.

تعامل، ارتباطات و فراهم نمودن شرايط جهت افزايش استفاده از ظرفيت های يكديگر نيز بخشی از مديريت داشته ها را شامل ميشود و اين امر هميشه مادی نيست به شكلی كه اخلاق خوب، برخورد احترام آميز، خوش رویی، تكريم ديگران، تشويق به موقع، انگيزه دادن، آموزش و توجيه، همراه سازی افراد در مسير رسيدن به اهداف، به خرج دادن حوصله، ذوق و سليقه، رفتار با تدبير، سعه صدر و صبوری نيز می تواند بخشی از دارايی ها باشد كه استفاده به موقع و مديريت آنها موجب می شود، روند كارها سرعت گرفته و امور به شكل بهتر و مناسبی انجام شوند.

اگر در داشته ها و منابع، بازبينی و بازنگری صورت پذیرد و تعريف های جديد و نگاه نو نسبت به دارايی های هر مجموعه داشته باشيم متوجه قابليت هاي بيشتر برای بهره مندی از اين منابع خواهيم شد.

با تغيير چينش ها چه به لحاظ نيروی انسانی و چه به لحاظ ابزار و امكانات در هر سازمان به ظرفيت هاي ناشناخته ای دست خواهيم يافت كه موجب می شود با روحيه تازه در راستا رسيدن به اهداف سازمان از آنها بهره ببريم.

مديريت داشته ها به معنای استفاده بهينه از امكانات و بهره وری به معنای واقعی است و در اين شرايط كه عمدتاً با كمبودهايی مواجه هستيم، می توانيم با هنر استفاده از داشته ها، مسائل و مشكلات را کم كنيم.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار