کد خبر: ۶۳۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 23 July 2018

 

بیمه کلیه مشترکین در مقابل خسارات برق تا سقف 500 هزار تومان حتی در قبال سیم دزدی فقط با مراجعه به ناحیه و اعلام تاریخ و ساعت اتفاق مردم حق و حقوق خود را دریافت می کنند.

 

 

به گزارش تابناک از بندرعباس، محمد ذاکری ظهر دوشنبه در نشست خبری که با هدف توضیح در مورد قطعی های برق برگزار شد، بیان داشت: 10درصد خطوط انتقال برق مناطق حساس که شامل بیمارستان ها ، صداوسیما و محیط های امنیتی و نظامی هستند ، خاموشی را تجربه نمی کنند و باقی خطوط به طور متوسط هفته‌ای یکبار شامل خاموشی میشوند.

 

وی افزود: مصرف کل مشترکین استان بیش از سه هزار مگاوات بوده و خاموشی ها با مدت زمان یک ساعت و نیم در نظر گرفته شده و اگر بیشتر طول کشید ، دلیل آن اتفاقات شبکه می باشد ضمن اینکه هر سال دارد یک سال به فرسودگی و عمر شبکه ها اضافه می شود ، که خود نقش موثری در خاموشی ها دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با تأکید بر اینکه عوامل انگیزشی برای مشترکین کل استان در نظر گرفته شده و اعتبارات آن با اینکه از سوی مرکز تعریف نشده بود اما در سطح کل هرمزگان به صورت آزمایشی اجرا کردیم ، تصریح کرد : طرح‌های تشویقی برای مشترکین خانگی در نظر گرفته شده است که شامل 121 مورد بخشیدگی و 10 دستگاه کولر کم مصرف است، این طرح متأسفانه با این اعتبارات بسیار پایین قطعاً برای کل استان آن بازخورد و تأثیرگذاری را نخواهد داشت.

 

ذاکری با بیان اینکه تمامی مشترکین در برابر خسارت وارده از طرف شرکت برق بیمه هستند ، ادامه داد: بیمه نیز برای کلیه مشترکین در مقابل خسارات برق تا سقف 500 هزار تومان در نظر گرفته شده که با مراجعه به ناحیه و اعلام تاریخ و ساعت اتفاق بدون ارائه دلیل در کمیسیون های مربوطه بررسی می‌شود و حتی برای بیشتر از مبلغ فوق الذکر نیز پرداخت میگردد ، این اتفاقات حتی اگر در قبال سیم دزدی رخ داده باشد ، باز نیز حق مردم پیش اداره برق محفوظ است.

به‌گفته وی، انتظار داشتیم که 100 مگاوات از مصرف ادارات کاهش پیدا کند که این اتفاق رخ نداد.

ذاکری با تاکید بر اینکه مشترکان اگر در ساعات پیک مصرف فقط یک کولر را روشن کنند دیگر نیازی به مدیریت بار نخواهد بود.

شرکت توزیع برق به جای دعوت مردم به کم مصرف کردن بهتر است به سوی تجارب دیگر کشورها در زمینه مصرف برق برود ، مثل ژاپن البته ژاپن 20 ساله پیش ، از وسایل برقی 110 ولت , دی سی اینورتر تجهیزات برقی که مصرف بسیار پایین دارند را در برنامه‌های تبلیغاتی خود استفاده کند ، تا فضایی را هم فراهم آورد برای مردم که به سوی خرید این تجهیزات که شاید در ایران وجود ندارد بروند.

 

 

انتهای پیام/حسن عباسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار