کد خبر: ۶۳۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ 22 July 2018

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ابراز امیدواری کرد با همکاری دانشگاه ها، صنایع، نهادها و اداره های متولی در سطح استان در حال اجراست6 طرح مهم مهارت آموزی ایجاد اشتغال و جذب در بازار کار هستیم.

 

به گزارش خبرنگار تابناک از نشست خبری فنی حرفه ای ، در خصوص برنامه های هفته مهارت و کارآفرینی اسماء کریمی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای هرمزگان درمجموع 11 مرکز و 68 کارگاه دولتی را در سراسر استان در اختیار دارد، اظهار کرد: 157 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر استان در حال فعالیت بوده که از این تعداد 96 واحد مربوط به زنان، 12 واحد به آقایان و 49 مرکز دومنظوره است.

وی در ادامه اشاره کرد به اینکه در سال گذشته 15 هزار نفر در مراکز فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان آموزش‌دیده‌اند و در چهارماهه نخست سال جاری با رشد یک و نیم برابری مواجه بوده و شاهد آموزش 6 هزار و 500 نفری افراد در مراکز تحت پوشش هستند.

کریمی در ادامه گفت: در چهارماهه نخست سال جاری 8 هزار و 180 نفر در آزمون‌های مراکز فنی و حرفه‌ای هرمزگان شرکت کرده که از این تعداد 6 هزار و 257 نفر موفق به اخذ گواهینامه شده‌اند.

وی گفت: سند آموزش مهارت توی سال جاری جهت آمایش سرزمینی در حال تدوین است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای، با بیان اینکه در جهت ایجاد اشتغال چند طرح مهم را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: در طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در سال 96 و چهارماهه نخست سال جاری 796 نفر نیز حضور یافتند که البته این میزان از تعداد 6 هزار ثبت نامی بوده که یک هزار و 800 نفر آن مشمول این طرح‌شده و مابقی با تعهد دستگاه‌های اجرایی نیز متعهد به آموزش آنها هستیم.

ایشان با بیان اینکه در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یک هزار و 100 نفر نام‌نویسی و 710 واحد اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار کرد: توسعه آموزش سربازان وظیفه از دیگر طرح‌های اجرایی در 34 کارگاه استان بوده که با همکاری نیروهای مسلح 908 نفر در قالب 96 هزار 232 ساعت نیز آموزش‌دیده‌اند.

کریمی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی ساکنین بافت‌های فرسوده در بندرعباس، اضافه کرد: این طرح در محلات آیت‌الله غفاری، گلزار شهدا، گل کنی، چاهستانی ها و کمربندی اجرا و تاکنون بیش از 149 نفر در قالب 17 هزار و 821 ساعت آموزش‌دیده‌اند.

وی با بیان اینکه البته اجرای این طرح نیازمند به تجهیزات و انجام اصول استاندارد است که نمی‌توان تمامی تجهیزات را به محلات برد، خاطرنشان کرد: در صورت همکاری دستگاه‌های اجرایی و در اختیار قرار دادن وسیله ایاب و ذهاب رایگان می‌توان افراد داوطلب را در کارگاه‌های تخصصی مراکز فنی و حرفه‌ای استان آموزش داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان با اشاره به اینکه آموزش معتادان بهبودیافته در کمپ از دیگر طرح‌های در دست اجراست، بیان کرد: در چهار کارگاه آموزشی 605 نفر در چهارماهه نخست سال جاری آموزش‌دیده و در این طرح حضور یافته‌اند.

وی با بیان اینکه طرح‌های مهم توسعه مراکز آموزشی جوار صنایع از دیگر طرح‌های مهم در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در جوار کارخانجات نداجا این مرکز فعال و در هفته جاری مرکز جوار فولاد هرمزگان به بهره‌برداری خواهد رسید و مراکز جوار سیمان قشم، آلومینیوم المهدی، فراساحل، منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس، خلیج پژم و منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی نیز از طرح‌های در دست اقدام است.

کریمی بر توسعه آموزش دانشجویان در جوار دانشگاه‌ها نیز تأکید کرد و افزود: این طرح در دانشگاه هرمزگان، سما بندرعباس، پیام نور بندرعباس و قشم و دانشگاه آزاد اسلامی قشم در حال اجرا و در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در مسیر اقدام قرار دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان با اشاره به موفقیت مهارت آموزان هرمزگانی در هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت، تصریح کرد: هرمزگان با حضور 18 مهارت آموز در 15 رشته در این مسابقات حاضر شد و موفق به کسب مدال برنز رشته طراحی فضای سبز و دریافت سه دیپلم افتخار در رشته‌های قنادی، الکترونیک و جوشکاری شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم شعار هر هرمزگانی یک مهارت روزی عملیاتی شود، اظهار کرد: در سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان صرف تجهیز کارگاه‌های آموزشی سراسر استان هرمزگان شد.

کریمی در پایان با اشاره به جذب خیری جهت تجهیز مرکز آموزش شهرستان بشاگرد و تأمین هزینه‌های شش مربی و مواد مصرفی و تجهیزاتی آن، اظهار کرد: چند آموزشگاه ویژه معلولین نیز به بهره‌برداری رسیده و استاندار فضای آموزشی مناسب این قشر از جامعه است و خیرینی هستند که شغل پس از آموزششان را تضمین کرده‌اند.

کسب 3 دیپلم افتخار هرمزگان در مسابقه ملی مهارت
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان ابراز داشت: در مسابقه ملی مهارت در کشور که هفته گذشته برگزار شد، این استان موفق به کسب 3 دیپلم افتخار در رشته قنادی، الکترونیک و جوشکاری و مدال برنز در رشته طراحی فضای سبز شد.
کریمی گفت: در این مسابقه از هرمزگان 18 نفر شامل 14 مرد و 4 زن در 15 رشته مهارتی شرکت کردند. 

کریمی گفت: هم اکنون جامعه با چالش فقر مهارتی روبروست که باید با کمک رسانه حساسیت جامعه را نسبت به چالش فقر مهارتی و ضرورت مهارت برانگیخته کنیم.

 

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار