فرمانده انتظامی استان ایلام؛
فرمانده انتظامی استان ایلام گفت :مامورانی که در جریان حفاری غیر مجاز آثار باستانی در شهرستان سیروان دستگیر شدند هیچگونه نقشی در این جریان نداشته اند و در محاکم قضایی بی گناهی تام آنها اثبات گردید اما به علت شبهه پیش آمده، این ماموران توبیخ و به نقاط دور دست استان تبعید شدند .
کد خبر: ۶۳۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱ 19 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سردار نورعلی یاری در نشست علمی و خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد : شهرستان  سیروان به علت تاریخی و باستانی بودن همواره مورد طمع حفاران غیر مجاز قرار گرفته است  مخصوصا در سنوات گذشته که بیشتر این عاملان دستگیر شدند .

وی افزود: اما تعدادی افراد که در گذشته به جرم های مختلف دستگیر و روانه زندان شده و آزاد شدند که دارای سوابق بزه متعددی می باشند  و  دست به حفاری  در منطقه سیروان زده اند  که پس از اطلاع مراجع انتظامی، مامورین جهت دستگری عاملان  به منطقه اعزام که قبل رسیدن مامورین، حفاران غیر مجاز فرار  می کنند.

سردار یاری ادامه داد: اما متاسفانه عده افرادی که در منطقه بودند ماموران نیروی انتظامی را مقصر و حفار غیر مجاز جلوه دادند که حتی این مامورین بازداشت شدند و تعلیق خدمت و کسری حقوق و توبیخ شدند .اما این مامورین هیچ گونه نقشی در این قضیه نداشتند و در مراجع قضایی این امر نیز اثبات شد اما  به علت شائبه  ایجاد شده برای مردم، این مامورین به دورترین نقاط خدمتی استان انتقال و تبعیدشدند .

وی  افزود : استحکام  نظام  مبتنی بر شاخص های، انسجام مردم، وفاداری به نظام و قدرت دفاعی نیروهای مسلح در جهان است که در شرایط کنونی در راستای  رشد و بالندگی نظام جمهوری، خوشبختانه یک انسجام بین سران سه قوه ایجاد شده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام تاکید کرد :مبارزه با قاچاق، یکی از مهم ترین الزامات تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در سالی است که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است که در همین راستا  تشدید مقابله با کالای قاچاق همواره از اولویت های نیروی انتظامی بوده است به طوری که از ابتدای سال جاری تا کنون ۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در سطح استان کشف و ضبط شده است.

وی عنوان داشت :  در سه ماهه اول سال جاری ۱۶۰ کیلو گرم مواد مخدر در استان کشف شده که طی مراحل قانونی جهت اجرای حکم به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

سردار یاری با اشاره به عدم رشدسرقت مسلحانه  از طلافروشی ها و بانک های استان ایلام افزود :  در این حوزه نسبت رشد   در 4 ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته به صفر رسیده است که این نشان از حضور میدانی پلیس با تلاش شبانه روزی و مشارکت فعال مردم است.

وی یادآور شد: کسب رتبه ۲۳ کشور در بحث نزاع دسته جمعی، افزایش ۸ درصدی کشفیات پرونده های مسروقه و ۷۴ درصدی افزایش کشف ماهواره از دیگر موفقیت های نیروی انتظامی در سال‌جاری است.

سردار یاری همچنین به کاهش ۲۵ درصدی سرقت به عنف، ۲ درصدی منزل، ۴ درصدی موتور سیکلت، ۳۲ درصدی سرقت اتومبیل  وکاهش ۴۰ درصدی تصادفات جاده ای در سطح استان ایلام خبر داد.

فرمانده انتظامی استان ایلام در پایان از تعامل خوب و سازنده رسانه ها در استان قدردانی کرد و عنوان داشت : رسانه ها با آگاهرسازی و درج اخبار صحیح و به دور از شایعه سازی ،نقش بسیار ارزنده ای در تولید امنیت در سطح استان داشته اند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار