روابط عمومی‌ها نبايد از رسانه‌ها فاصله بگيرند و بايد خود را به دنيای رسانه پيوند بزنند «زيرا قطب اصلی دنيای امروز رسانه است.» «خبر در حقیقت برداشت ذهنی نیست، برداشت عینی از واقعیت‌ها است
کد خبر: ۶۳۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 18 July 2018

به همت انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات کارگاه یک روزه خبرنویسی در حاجی آباد برگزارشد

به گزارش تابناک هرمزگان، مدرس کارگاه یک روزه اصول خبرنویسی در حاجی‌آباد گفت: روابط عمومی‌ها نبايد از رسانه‌ها فاصله بگيرند و بايد خود را به دنيای رسانه پيوند بزنند «زيرا قطب اصلی دنيای امروز رسانه است

مربی کارگاه آموزشی اصول خبر‌نویسی که در سالن اجتماعات فرمانداری حاجی‌آباد برگزار شد، به اهمیت روابط عمومی و خبرنویسی اشاره کرد و افزود: امروزه دانش روابط عمومی و ارتباطات نقش تاثیرگذاری در جهت پیشبرد اهداف سازمان‌ها و ادارات داشته و در این راستا هر چه روابط عمومی‌های خلاق و پویاتر در یک مجموعه بکار گرفته شود، آن مجموعه موفق تر خواهد بود.

ایشان با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها اتاق فکر و زبان گویای سازمان و یا نهاد به شمار می‌روند در ادامه گفت: ارتباط با دنیای رسانه، از ارکان روابط عمومی‌ها است و هویت اصلی روابط عمومی‌ها خبر و رسانه است و بایستی روابط عمومی‌ها خود را به دنیای رسانه پیوند بزنند.

مدرس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان اظهار داشت: جامعه‌ای زنده و پویا خواهد بود که رسانه‌هایش فعال و در همه زمینه‌ها تاثیرگذار باشند و بتوانند مسائل و مشکلات موجود در جامعه را شناسایی و در جهت حل و فصل آن بکوشند.

مربی این دوره با بیان اینکه رسانه و روابط عمومی پیوند عمیقی با یکدیگر دارند و فضای مجازی امروزه برای پیشبرد اهداف روابط عمومی‌ها حائز اهمیت است خاطرنشان ساخت: روابط عمومی‌ها نباید از رسانه فاصله بگیرند زیرا قطب اصلی دنیای امروز رسانه است.

وی، همچنین به اهمیت خبرنویسی پرداخت و افزود: امروز تعاریف متعددی از خبر وجود دارد اما اگر بخواهیم به معنا و مفهوم اصلی آن پی ببریم، «خبر در حقیقت برداشت ذهنی نیست، برداشت عینی از واقعیت‌ها است» و یک خبرنگار باید به مقوله‌هایی که در ارزش خبری به آن نیازمند است مجهز و مسلط باشد و اخباری را منتشر کند که از صحت و سقم آن اطلاع کامل و جامع داشته باشد اما چه بسا اخباری منتشر و در فضای مجازی بازنشر داده می شود که صحت ندارد.

وی با بیان اینکه خبرنگار باید برخوردار از سواد رسانه ای باشد اذعان داشت: یک خبرنگار موفق باید در جذب و جلب افکار عمومی و آگاهی بخشی به مخاطبین باید پیشتاز باشد و در جهت اطلاع رسانی مفید از وضعیت موجود در جامعه تلاش شایانی از خود نشان دهد. 

همچنین «فروغ مسلم‌زاده» رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان در گفت وگویی افزود: از آنجایی که اطلاع رسانی و انتشار خبر یکی از اولویت‌های مهم کاری دستگاه‌هاست و باید مدیران روابط عمومی به این مهم مسلط باشند بنا داریم کارگاه‌های یک روزه آموزش خبرنویسی را در سراسر استان هرمزگان برگزار نماییم.

کارگاه یک روزه آموزش اصول خبرنویسی به همت انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات استان هرمزگان در سالن فرمانداری حاجی‌آباد با حضور مدیران روابط عمومی ادارات برگزار و مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار