کد خبر: ۶۳۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸ 18 July 2018

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان: کشتارگاه شهرداری بندرعباس اجازه تامین گوشت قصابی ها را ندارد

 

تابناک هرمزگان - مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: این کشتارگاه تنها کشتارهای شخصی را انجام می‌دهد و به دلیل نداشتن استاندارهای لازم، مدت دو سال است که اجازه‌ی کشتار برای تأمین گوشت قصابی‌های را ندارد.

 

محمد جانباز افزود: کشتارگاه شهرداری بندرعباس فاقد زنجیره سرما است و با اینکه در این کشتارگاه تنها کشتارهای شخصی انجام می‌شود؛ لازم است که این محل به تجهیزات سردخانه‌ای مجهز شود که در این مورد مکاتبات لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط و شهرداری بندرعباس انجام‌شده است.

️این مسئول یادآور شد: کشتارهایی که در کشتارگاه صنعتی هرمز دام قلعه قاضی انجام می‌شود به شکل مکانیزه و کاملاً بهداشتی است و لاشه‌ها پس از کشتار به مدت ۲۴ ساعت در زنجیره‌ سرد این کشتارگاه قرار می‌گیرد و سپس در سطح شهر توزیع می‌شود که در دمای یخچال،ویروس تب کریمه کنگو از بین می رود.

وی تاکید کرد: اگر کشتارگاه شهرداری بندرعباس نتواند الزامات را رعایت کند اجازه‌ی ادامه‌ی فعالیت نخواهد داشت.

 جانباز با تأکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی از سوی کشتارگاه‌ها اظهار داشت: نیاز گوشت شهر بندرعباس از طریق کشتارگاه صنعتی هرمز دام قلعه قاضی و برخی استان‌های هم‌جوار تأمین می‌شود و همگی دارای مهر و برچسب دامپزشکی است.

️مدیرکل دامپزشکی هرمزگان با بیان اینکه عرضه‌ی گوشت بدون برچسب و مهر دامپزشکی در قصابی‌ها ممنوع و قاچاق محسوب می‌شود و در صورت مشاهده با متخلف برخورد قضایی خواهد شد، از مردم خواست: در صورت مشاهده‌ی چنین مواردی مراتب را به اداره‌ی دامپزشکی گزارش کنند./ مرکز خبر هرمزگان

 

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار