مراسم روز تامین اجتماعی با حضور مدیران سازمان تامین اجتماعی در ایلام، معاون عمرانی استانداری مدیران ارشد استانی و خانواده بزرگ تامین اجتماعی برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 16 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان با اشاره به استفاده  52 درصدی مردم استان از خدمات تامین اجتماعی اظهار کرد :  سازمان تامین اجتماعی در استان ایلام  دارای 9شعبه اصلی و 3 شعبه همیاری و یک شعبه کارگزاری است که با 12هزار نفر مسمتری بگیر و 302هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی از خدمات این سازمان در حال حاضر استفاده می کنند .

ملکشاهی عنوان کرد: در قبال تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت افراد تحت پوشش در طول سال 96 بیش از210 میلیارد تومان  توسط سازمان هزینه شده است .

وی افزود: در سه حوزه اقتصاد مقاومتی ،رفع موانع تولید و بهبود فضایی کسب و کار و شرایط استثنایی در بخش بخشودگی جرایم ، کارفرمایان خوش حساب و در بحث  استخدام نیروهای جدید و معافیت کارفرمایان  از  پرداخت سهم ۲۰ درصدی سهم کارفرمایی که مبلغ ده میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان یادآور شد :  بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند از طریق درگاه های اینترنتی یکسری از خدمات این سازمان  ازجمله دریافت  فیش ها پرداخت ،احکام مستمری بگیران  ، استعلام سوابق بیمه شدگان و .. از این طریق دریافت کنند .

وی تصریح کرد: دولت الکترونیک تحول بزرگی در کشور ایجاد نموده که از مصادیق بارز آن اقتصاد مقاومتی می باشد که سبب کاهش هزینه های بسیاری در سازمان شده است.

ملکشاهی ادامه داد: حذف دفترچه های درمانی و تشکیل پرونده های الکترونیکی برای بیمه شدگان  از دیگر اقدامات این سازمان در راستای خدمات دهی و جلوگیری از اتلاف وقت بیمه شدگان در حال انجام گرفتن است.

وی افزود : در حال حاضر در استان ایلام  87درصد  احکام مطالباتی سازمان از طریق ایمیل به کارفرمایان ابلاغ می شود .

مدیر کل تامین اجتماعی استان عنوان کرد : تامین اجتماعی استان موفق به  کسب مقام اول پوشش بیمه ی در قسمت مشاغل آزاد و اختیاری در سال 96 شد که میانگین کل کشور ۶ درصد می باشد در استان ایلام ۱۷٫۵ درصد است.

مخاطبین تامین اجتماعی تمامی اجزای  جامعه  می باشند

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد : زمانی  یک جامعه ی به تعادل می رسیده نیازمند توسعه  است  که هدف  اصلی تامین اجتماعی  می باشد و باید گفت مخاطبین  تامین اجتماعی تمامی اجزای جامعه هستند .

شیرخانی افزود : عدالت اجتماعی حکم می کنند که تامین اجتماعی سازمانی  قدرتمند و توانمدی باشد و ماموریت های تامین اجتماعی متوجه نیاز های ظریف ، لطیف و نیازهای اصیل انسانی قرار گیرد .

وی یاداور شد : زمانی به هدف خود دست میابیم که  به  آنچه نیاز اولیه جامعه است نگاهی نافذ و عملیاتی داشته باشیم

وی ادامه داد:  وجامعه امروزی ما باید لبریز از تعادل اجتماعی باشد که متاسفانه باید گفت ما برای رسیدن به این نقطه فاصله زیادی را داریم .

حرکت در مسیر توسعه نیازمند تضمین موقعیت شغلی و جسمی نیروی انسانی است

احمد کرمی ،معاون عمران استانداری ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد :  شعار سازمان تامین اجتماعی” نیاز امروز پشتوانه فردا” شعاری محاسبه شده است چون هر اشتغالزایی که منجر به تولید شود سلامت جامعه و سرمایه ملی را به دنبال خواهد داشت.

 وی افزود : یکی از آرمان های مهم در جامعه رسیدن به توسعه و رشد اقتصادی است احقاق این امر نیازمند وجود بسترهای برای توسعه در جامعه است .

کرمی تاکید کرد : باید مدیران سازمان تامین اجتماعی استان تلاش کنند تا بخش درمانی استان  را به سمت کیفی سازی سوق دهند که این تامر باعث اثر بخشی در این حوزه در بحث کمی و کیفی و دستیابی به توسعه پایدارخواهد شد .

معاون عمرانی استاندار ایلام  یادآور شد : حرکت در مسیر توسعه نیازمند تضمین موقعیت شغلی و جسمی نیروی انسانی است که  رعایت این امر یقینا شاهد  ارتقا شاخص های تولید در استان خواهیم بود .

بیمارستان شهدای زاگرس ایلام یکی از مجهزترین بیمارستان های غرب کشور است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه  دو مجموعه ملکی و یک بیمارستان فعال است است گفت: بیمارستان شهدای زاگرس استان از نظر امکانات یکی از مجهزترین بیمارستان های غرب کشور می باشد و تنها مشکل آن نبود پزشک متخصص است که این مشکل به زودی مرتفع خواهد شد.

لاله ماژین افزود :در سال گذشته با افتتاح بیمارستان شهدای زاگرس شهر ایلام، نسبت به سال ۹۵ با رشد ۴۴ درصدی  مواجهه بوده است.

 وی به بخش بستری در دی کلینیک استان که رشد ۱۰ درصدی  و در  سایر بخش ها رشد ۸ تا ۱۲ داشته است اشار کرد افزود : حذف صد درصدی دفترچه های درمانی در سال گذشته در مراکز درمانی سبب کاهش‌ هزینه ۶۰ میلیارد تومانی در این راستا شده است.

وی با اشاره به فعالیت  سامانه خرید کارت الکترونیکی در راستای ارائه اقدامات درمانی افزود : در حال حاضر نوبت دهی در مراکز درمانی استان به صورت الکترونیکی و تلفنی انجام می گیرد که از شهریور سال گذشته تاکنون ۱۱ هزار نوبت تلفنی در سامانه ثبت شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار