شهرستان کهگیلویه؛
مدیرعامل کارخانه آجر و سفال دهدشت اظهارداشت: با برنامه ریزی های انجام شده فاز دوم این کارخانه از اواخر مرداد با هزینه 2 میلیون یورو وارد مرحله مدار تولید خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 16 July 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، نصرت الله رئیس زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت تولیدی فاز دوم 600 تن در روز است و تا 750 تن در روز قابل افزایش است.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم با همکاری ناظران ایتالیایی ساخته شد افزود: طی 20 روز آینده با روشن شدن شعله‌های کوره تولید آزمایشی آجر آغاز خواهد شد.

وی افزود: در صورت تأمین ماده اولیه و حمایت دستگاه‌های ذی ربط آجر نسوز به محصولات تولیدی کارخانه اضافه خواهد شد.

رئیس زاده تصریح کرد: با راه اندازی فاز دوم تولید روزانه آجر در روز به یک میلیون قالب در روز افزایش خواهد یافت.

رئیس زاده با اشاره به کیفیت بالا و قیمت مناسب آجرهای تولیدی افزود: نیاز است اداره استاندارد استان نسبت به سطح کیفیت کالاهای وارداتی نظارت بیشتری داشته باشد.

وی گفت: با توجه به کیفیت مناسب خاک شهر دهدشت برای راه اندازی دیگر صنایع نیاز است مدیران استانی با رایزنی‌های بیشتر با مسئولان کشوری از سرمایه گذاران حمایت همه جانبه داشته باشند.

رئیس زاده با اشاره به هزینه 10 میلیون یورویی و 180 میلیارد ریالی در کارخانه آجر گفت: پرداخت ماهانه 13 میلیارد ریال هزینه اقساط در منطقه محروم مشکلات زیادی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این کارخانه در منطقه محروم راه اندازی شده، نیاز است مسئولان استانی و کشوری زمان بازپرداخت تسهیلات را افزایش دهند.

رئیس زاده یکی از مشکلات اصلی کارخانه آجر دهدشت را باز پرداخت سنگین تسهیلات دانست و گفت: دولت باید با حمایت از سرمایه گذاران زمینه راه اندازی دیگر واحدهای صنعتی را فراهم کند.

بیش از 100 نفر در کارخانه آجر دهدشت مشغول فعالیت هستند.

کارخانه آجر دهدشت در روستای چنگلوا در بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه در زمینی به مساحت 25 هکتار ساخته شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار