کد خبر: ۶۲۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ 11 July 2018

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی راهی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی است از پروش میگو به عنوان راهکاری مطمئن و اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی یاد کرد.

 

 

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان ، به نقل از روابط عمومی شیلات  هرمزگان، پرویز محبی مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه یکی دیگر از آثار خوب پرورش آبزیان به ویژه میگو کاهش فشار بر ذخایر طبیعی  آبزیان است اظهار داشت: در سال ۹۶ خوشبختانه یازده مرکز تکثیر آماده بهره برداری در استان با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰۰ میلیون قطعه بچه میگودر پنج شهرستان استان فعالیت داشتند که این میزان رشد بیانگر رشد و توسعه استان در این صنعت است.

محبی تصریح کرد: مجموع بچه میگوی تولیدی استان در سال  ۱۳۹۶ به میزان ۱۳۹۰ میلیون قطعه و از گونه وانامی بود که  میزان تولید بچه میگو نسبت به سال گذشته  ۲۹ درصد رشد داشته است.  

 وی افزود : در سال ۱۳۹۶ با زیرکشت رفتن سایت های پرورش میگوی تیاب شمالی و جنوبی، مقام، سایه خوش، یکدار شرقی، سیریک و کولغان، دوستکو و هنگام سطح زیرکشت استان به  بیش از سه هزار و ۶۶۰ هکتار رسید که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشت.

مدیر کل شیلات هرمزگان افزایش ۵۵ درصدی میزان تولید،  افزایش ۱۶ درصدی تعداد مزارع فعال و افزایش ۲۲ درصدی سطح زیرکشت از اهم شاخص های ارتقای صنعت تکثیر و پرورش میگو در استان هرمزگان خواند.

 پرویز محبی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ بالغ بر یک میلیارد و۲۲۴ میلیون قطعه بچه میگو در سطح مزارع استان هرمزگان در دو دوره ذخیره سازی شد گفت: بالغ بر ۱۵ هزار و ۳۳۰ تن از سطح مزارع استان در دو دوره پرورشی میگو برداشت شده است.

این  مقام مسئول در ادامه ضمن تشکر از حمایت های دولت تدبیر و امید در راستای توسعه این صنعت، پیروی از منویات مقام معظم رهبری را راهکاری مطمئن در برون رفت از مشکلات اقتصادی خواند و تاکید کرد خوشبختانه با دپیروی از منویات مقام معظم رهبری و حمایت های دولت در طی چند سال اخیر صنعت آبزی پروری استان توانسته گام های خوبی در مسیر تعالی خود بر دارد.

گفتنی است استان هرمزگان رتبه اول تولیدات شیلاتی را در سال ۱۳۹۶ به خود اختصاص داده است./پایان خبر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار