روزنامه دریا
اما وقتی 4 ماه روش اطلاع‌رسانی این باشد یک روز درمیان و گاهی هرروز، جایی ثابت از صفحه‌ی اول روزنامه به عکس و نقل‌قول یک مدیر دولتی اختصاص یابد، به پیوندی جدانشدنی می‌ماند که نتیجه‌ای برد-برد دارد.
کد خبر: ۶۲۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ 11 July 2018

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ "روزنامه‌ی دریا" یک نشریه‌ استانی است که علاوه بر هرمزگان در دیگر استان‌های جنوبی هم توزیع می‌شود و از ابتدای سال 97 تاکنون 75 شماره منتشر کرده است.

جالب است بدانید طی این مدت در 43 شماره از این روزنامه، عکس و خبر مربوط به یک اداره‌کل هرمزگان و مدیرش در صفحه‌ی اول این روزنامه منتشر شده است.

این مقدار شگفت‌انگیز یعنی کمی بیشتر از نصف و در واقع یک شماره درمیان است که مطلبی از "اداره‌کل امور مالیاتی هرمزگان و آقای شاکر رضا مریدی مدیرکل‌ آن" در صفحه اول روزنامه دریا به شکل‌های تیتر اصلی، خبر، گزارش، گزارش ویژه و گفت‌وگو منتشر شده است.

نگاهی دقیق‌تر به محتوای مطالب منتشر شده، نشان می‌دهد که طی این مدت چهارماهه در مجموع و نزدیک به 23 صفحه کامل (در قطع روزنامه) مطلب درباره‌ی اداره‌کل امور مالیاتی فقط در روزنامه دریا منتشر شده، مطالبی که گاهی از ظاهر آن پیداست بیش از آنکه گزارش خبری باشند گزارش آگهی (رپورتاژ) هستند.

البته انتشار گزارش آگهی (رپورتاژ) و نشر عملکرد ادارات دولتی در نشریات خصوصی منعی ندارد و طبق قانون تعرفه‌ی مشخصی هم دارد و بسته به رتبه‌ی تعیین‌شده‌ی روزنامه توسط وزارت ارشاد و صفحه‌ی روزنامه قیمت آن تفاوت می‌کند.

هرچند برخی از مطالب طولانی که بعضاً در یک صفحه کامل منتشر شده‌اند در واقع قوانین و مقررات مالیاتی هستند که با یک جست‌وجوی ساده در گوگل و بدون هزینه برای همه‌ی مردم قابل دست‌یابی است و به جای آن می‌شد از روش‌های دیگر اطلاع‌رسانی که فراگیرتر و کم‌هزینه‌تر است استفاده کرد.

اما وقتی 4 ماه روش اطلاع‌رسانی این باشد یک روز درمیان و گاهی هرروز، جایی ثابت از صفحه‌ی اول روزنامه به عکس و نقل‌قول یک مدیر دولتی اختصاص یابد، به پیوندی جدانشدنی می‌ماند که نتیجه‌ای برد-برد دارد.

برد برای روزنامه که مشتری ثابتی دارد که در کنار انتشار گزارش‌آگهی‌هایش، در سایر روزها هم باید هوایش را داشته باشد و برد برای آن اداره‌کل دولتی و مدیرش که هرروز جایشان پیشانی روزنامه است.

تردیدی نیست که اداره‌کل امورمالیاتی هرمزگان سازمانی فعال است که چندبار مورد تحسین استاندار هم قرار گرفته و نقش‌اش در کسب درآمد پایدار برای توسعه استان هم بر کسی پوشیده نیست و احتمالا حجم کار این اداره‌کل هم آنقدر زیادتر از سایر نهادها هست که لازم است بیشتر دیده شوند و احتمالا مدیران آن هم دلایل قانع‌کننده‌ای برای این شیوه اطلاع‌رسانی و صرف هزینه دارند.

هرچند ذکر این نکته هم ضروری است که تبلیغات با یک شیوه‌ی تکراری و عدم نوآوری، گاهی اثر معکوس دارد و نه‌تنها باعث اطلاع‌رسانی و انتقال پیام به مخاطب نمی‌شود که از فرط تکرار ممکن است همچون آشی شور باعث دل‌زدگی مخاطب هم شود./بادگیر

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار