کد خبر: ۶۲۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 11 July 2018

ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس دستاوردهای سفر اخیر هیئت بلندپایه تجاری به عمان را تشریح کرد.

 

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، محمدامین صباغی زاده در این رابطه اظهار کرد: هیئتی متشکل از فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشورمان به سرپرستی نایب‌رئیس اول اتاق مشترک ایران و عمان به همراه وزیر صنعت و معدن در تیرماه سال جاری در راستای گسترش مراودات تجاری راهی عمان شدند.

وی افزود: در روز نخست این سفر جلسه‌ای به میزبانی شرکت اثرا  و با حضور مسئولان منطقه آزاد صحار، دوقم و سلاله در مرکز سرمایه‌گذاری اسرا و با حضور فعالین اقتصادی دو طرف برگزار شد و هر یک از مسئولان مناطق آزاد به تشریح ظرفیت‌ها و مزیت‌های اقتصادی مناطق خود پرداختند.

صباغی زاده نائب رئیس اتاق مشترک ایران و عمان که سرپرستی این هیئت را نیز به عهده داشت نیز در این نشست با اشاره به روابط خوب این دو کشور از گذشته تاکنون، بیان کرد: استان هرمزگان با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که برای توسعه روابط  تجاری و اقتصادی با عمان دارد، می‌تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.

وی ادامه داد: عمان دارای رشد و ثبات اقتصادی لازم است و با بسیاری از کشورهای دنیا توافق‌نامه‌های تجاری مهم منعقد کرده است و عضو wto   است که وجود چنین ظرفیت‌هایی مغتنم برای تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی است.

نایب‌رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در ادامه این سفر جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت و معدن و فعالین اقتصادی دو طرف برگزار شد که دستاوردهای بسیار خوبی به دنبال داشت.

صباغی زاده گفت: تخصیص بندر سویق به کشور ایران تا پایان اکتبر 2018 برای کشتی‌های باری از 50 تن تا 250 تن اعم از کانتینر بر و فله‌بر، تشکیل کمیته مشترک بین اتاق بازرگانی عمان و اتاق مشترک ایران و عمان جهت معرفی سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی دو کشور جهت سرمایه‌گذاری، تخفیف در اسناد تجاری جهت تأمین 30 درصد ارزش‌افزوده کالاهای نهایی در عمان برای برخورداری از گواهی مبدأ عمان، ملاقات با وزیر مالی عمان جهت تخصیص خط اعتباری به عمانی‌ها و پروژه‌های ep  ، ملاقات با وزیر صنعت و معدن عمان دکتر السنیدی، ملاقات با رئیس‌کل بانک مرکزی عمان و ملاقات با ولیعهد و نخست‌وزیر عمان تنها بخشی از دستاوردها و برنامه‌های سفر هیئت تجاری بلندپایه به عمان بود.

وی اضافه کرد: همچنین نشست با اتاق بازرگانی عمان و ملاقات با آقای قیس بن یوسف رئیس اتاق عمان و باقر سلیمان رئیس اتاق مشترک عمان و ایران از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس همچنین به برگزاری نشست B 2 B    با حضور فعالین  اقتصادی عمان اشاره کرد و افزود: برگزاری این نشست نیز دستاوردهای بسیاری خوبی برای فعالین اقتصادی دو طرف به دنبال داشت که امید است بتوانیم با برنامه‌ریزی مدون و مناسب نهایت استفاده را از ظرفیت‌های تجاری این کشور ببریم./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار