کد خبر: ۶۲۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 09 July 2018

«رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان از آغاز جمع آوری بذر کهور ، کنار و آکاسیا چتری از درختان جنگلی در این شهرستان خبر داد»

 

به گزارش تابناک هرمزگان، نقل قول از پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ حسین محسنی زاده گفت : این طرح در راستای جوانه دار کردن بذر و تولید نهال کهور ، کنار و آکاسیا چتری حفظ و نگهداری از ذخایر ارزشمند ژنتیکی درختان و توسعه جنگل ها اجرایی شده است .

وی با بیان اینکه این بذر ها از سطح ۲۰۰ هکتار از جنگل های منطقه رودخانه تهیه و جمع  آوری شده است ، افزود: بذرهای جمع آوری شده در عرصه های جنگلی و دارای پوشش تنک مورد استفاده قرار  می گیرد .

محسنی زاده با اشاره به فرآیند جمع آوری این بذرها گفت : در این طرح پس از جمع آوری میوه های خشکیده ، نارس و آفت زده ، بذر های سالم جدا سازی و تفکیک و سپس جهت تکثیر به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ارسال می شود . رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان با بیان اینکه منطقه رودخانه از سال ها پیش به عنوان یکی از ذخیرگاههای جنگلی کنار و کهور ایرانی در شهرستان شناسایی شده است گفت: اکنون این گونه های جنگلی ارزشمند از طریق حصار کشی در این منطقه به وسعت ۲۰۰ هکتار حفاظت و نگهداری می شود .

 تشكيل جلسه كميسيون ماده ٥٤ قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاء نظام مالى كشور در بستك

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزدارى شهرستان بستك گفت : با حضور اعضاء كميسيون شهرستانى جلسه رفع تداخلات اراضي ملى، دولتى و مستثنيات تشكيل شد و پلاك جناح مورد بررسى قرار  گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری  هرمزگان؛ حامد احمدپور افزود: بیشترین آمار مربوط به پرونده‌های اعتراضی مطروحه در کمیسیون ماده واحده این شهرستان در پلاک جناح واقع بوده که پس از رفع تداخلات، روند بررسی و تعیین تکلیف آن‌ها شروع می‌شود. 

 احمدپور تصريح كرد : تا كنون پلاكهاى مردنو ، گودگز و دهنگ شهرستان بستك به مساحت كلي ١٢٩  ( يكصد و بيست و نه ) هكتار در اين كميسيون رفع تداخل شده است./پایان خبر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار