کد خبر: ۶۲۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 08 July 2018

به گزارش تابناک هرمزگان انتشار خبری از بانک مرکزی مبنی بر تخصیص ارز برای واردات کاغذ روزنامه از زاویه های متفاوتی مورد توجه اهالی مطبوعات قرار گرفت.

تخصیص 34 میلیون یورو به 23 شرکت واردکننده کاغذ روزنامه و نکته قابل توجه آن تخصیص 23 میلیون یورو به دو شرکت است که اعضای هیات‌ مدیره این دو شرکت خیلی اتفاقی با هم نسبت درجه یک فامیلی دارند و این در حالی است که این شرکت‌ها نه‌ تنها در این حوزه فعال نبودند، بلکه به نظر می‌رسد «با ارز دریافتی یک کیلو کاغذ هم وارد نشده است».

اما با بررسی‌ سایت روزنامه رسمی نتایج جالب توجهی میشود دست یافت که؛«شرکت هانا تجارت پرلیت» (دریافت‌کننده بیش از 14 میلیون یورو ارز دولتی طی دو ماه ابتدای سال 97 ) در سال 1389 با نام «عمران راه پرلیت» با موضوع پیمانکاری راه و ساختمان و با 100 هزار تومان سرمایه تاسیس شده و در سال 1393 با دلالی یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ثبت شرکت‌ها به افرادی با نام‌های حمیدرضا جان‌محمدی و فرهاد بی‌طمع خمیران واگذار می‌شود و نام شرکت نیز به هانا تجارت پرلیت تغییر می‌کند. در همان ایام دیگر برادر با نام محمدرضا جان‌محمدی با مشارکت فرهاد بی‌طمع خمیران اقدام به خرید شرکت دیگری با نام «خدمات پشتیبانی صنعت ساحل پرشیا» (دریافت‌کننده قریب به 9 میلیون یورو ارز دولتی) می‌کنند.

با مراجعه به سامانه روزنامه رسمی، نشانی دفتر این دو شرکت در خیابان‌های میرداماد و شریعتی تهران است که با مراجعه حضوری به آن دفاتر : هانا تجارت پرلیت واقع در بلوار میرداماد (که اخیرا نیز توسط شهرداری پلمب شده که پلمب آن به صورت غیرقانونی باز شده شخصی که در آنجا حضور دارد زمانی در بزنید میگوید اشتباه آمدید و چنین شرکتی اینجا نداریم و اما دفتر صنعت ساحل پرشیا در خیابان شریعتی هم ظاهرا منزلی مسکونی است که هیچ‌کس در آن ساکن نیست.

پیگیری‌های یک کالای خاص و مرتبط با یک حوزه فرهنگی بسیار ضعیف (از نظر مالی) جالب توجه است و حکایت از تخصیص ارز دولتی در سایر صنایع کشور را دارد و باید گفت آقایان مسوول «مشت نمونه خروار است...»/عصر ارتباط

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار