کد خبر: ۶۲۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱ 08 July 2018

«زورگیری و سرقت در کوچه های اطراف خیابان اسدآبادی و محله چهارباغ باعث گلایه و انتقاد برخی از ساکنان این منطقه پرتردد شهر بندرعباس سبب شده است.»

 

 

به گزارش تابناک هرمزگان، به علت فعالیت ده ها ساختمان پزشکی در دو سمت بلوار سید جمال الدین اسدآبادی ، این روزها شاهد حضور مردمانی از دور افتاده ترین روستاهای جاسک تا ساکنان جزایر و اهالی بندرلنگه و پارسیان در این خیابان معروف بندرعباس هستیم ، که برای مراجعه به پزشکان به این خیابان می‌آیند.

به گفته مسئولین شهرداری، ماهانه بیش از یک میلیون تردد شهری در این خیابان صورت می گیرد که در صورت صحت،  آماری خیره کننده محسوب می شود.

تجمع ساختمان های پزشکی و به تبع تردد بیمارانی که بدون شک بایستی پول همراه داشته باشند، وسوسه دزدان و زورگیران را بر انگیخته و بگفته شاهدان عینی زورگیری و سرقت موتور سیکلت، در کوچه ها به کرات رخ می دهد.

سارقین در کمین بیماران از همه جا بی خبر، در گوشه ای پنهان شده و به محض دور شدن مالک، موتور سیکلت های حتی قفل و زنجیر شده را به سرقت می برند.

از سرقت موتور گذشته، زورگیری های رخ داده ‌‌‌‌در کوچه پس کوچه های این خیابان که مطب پزشکان یا آزمایشگاه های متعدد، در آن پرکنده اند. قابل توجه به نظر می رسد باید فکری اساسی برای توقف آن کرد.

در همین زمینه یکی از خانم های دندان پزشک به خبرنگار ما گفت: چندی قبل حوالی ساعت ده شب زورگیرها به طرفم هجوم برده و موبایل و کیفم را به زور گرفتند، این پزشک مینابی با زرنگی شماره پلاک خودرو زورگیرها را یادداشت می کند و به پلیس گزارش می دهد و در ادامه بعد از  چند روز زورگیرها دستگیر می شوند. خانم دکتر بیان داشت: از ماشین زورگیرها تعدادی دشنه و خنجر بزرگ کشف شد و هر پنج سارق روانه زندان شدند.

سرایدار ساختمان پزشکان مهر و ماه نیز از حمله زورگیرها خاطره تلخی دارد. وی گفت: چندی قبل بعد از خاتمه کارم، حوالی ساعت یازده شب با موتور سیکلت در حال بازگشت به خانه بودم که ناگهان زورگیرها راهم را بستند و یکی از آنها با چوب ضربه محکمی به من زد تا توقف کنم، اما با وجود درد شدید توقف نکردم و به سرعت به راهم ادامه دادم.

سرقت و زورگیری معمولا در ساعات پایانی کار مطب ها و شب در  محله چهار باغ و کوچه های اطراف خیابان شهید کازرونی رخ می دهد و این در حالی است که از  ابتدای چهار راه مرادی تا فاطمیه دو پایگاه ثابت پلیس قرار دارد.

با این وجود بیکاری، فقر و اعتیاد باعث شده تا سارقین جوان که عموماً معتاد هستند، به طمع سرقت پول بیماران، ریسک گرفتاری و حبس را پذیرفته و دست به زورگیری و سرقت بزنند. نکته عجیب تر اینجاست که زورگیری گاها حتی در ساعات روز هم در این محلات رخ می دهد.

جامی دهقان سرایدار ساختمان پزشکان مریم که به تازگی مورد حمله زورگیرها  قرار گرفته با نشان دادن کبودی های روی بدنش گفت: ساعت یازده حوالی چهار راه فاطمیه سرگرم عبور در کوچه ای بودم که چند نفر به من حمله کردند و تقاضای پول کردند.

زورگیرها بعد از اینکه متوجه جیب خالی این مرد میانسال می شوند، او را بشدت کتک زده و فرار می کنند.

دهقان که خود نگهبان ساختمان پزشکان همان محله است، می گوید: بارها شاهد زورگیری بوده و چندین بار به کمک دیگر سرایداران، سارقین را فراری داده ایم.

قصه تلخ زورگیری در کوچه های اطراف این خیابان پر تردد، برای اغلب کسانی که ساکن یا در آنجا مشغول بکار هستند به امری آشنا تبدیل شده است.در همین ارتباط دختر جوانی که در کتابفروشی نمازی مشغول بکار است، می گوید: شبی در کوچه جنب حسینه جهرمی ها به سمت منزل می رفتم که ناگهان  زورگیرها به طرف زن جوانی حمله کردند، برای لحظه ای ایستادم تا به زن جوان کمک کنم، اما زورگیرها نهیب زدند که سرت بالا نگیر، فقط از اینجا برو من هم همین کار را کردم و از ترس جانم به سرعت فرار کردم.

در ابتدای خیابان شهید کازرونی در کوچه ای که در آن آزمایشگاهی واقع است، یکی از خانم های فعال در آزمایشگاه می گوید: طی چند ماه اخیر حداقل سه موتور سیکلت در این کوچه به سرقت رفته است. معمولا صاحبان این موتورها همراه با همسران خود جهت حضور در مطب داخل ساختمان پزشکان می شوند و همین چند دقیقه کافی است تا سارقین حتی موتور سیکلت های قفل شده را  ربوده و متواری شوند. اینکه چرا و چگونه این دست سرقت ها  در این منطقه پر تردد، به وفور رخ می دهد، احتمالا بهترین نقاط برای سارقین و زورگیرها است زیرا  بیمارانی که پول به همراه دارند هم از وسیله نقلیه خود دور می شوند و هم کسی نیست که یادشان برسد، و این بهترین شرایط برای حمله و زورگیری است. اما نکته اینجاست که چرا با وجود تکرار این قبیل جرایم اقدامات تامینی بیشتری صورت نمی گیرد. در پایان اگرچه روایت های اهالی و شاغلین در این نقطه از شهر زیاد است، اما به همین چند مورد بسنده می کنیم، باشد تا در این موضوع شاهد  اقدامات امنیتی اثر گذاری باشیم./ندای هرمزگان

 

 

انتهای پیام/کاظم گلخنی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار