کد خبر: ۶۲۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ 06 July 2018

مهندس گیلانی( عضو سابق شورای شهر کرمان)متعهد به ساخت یک مجتمع تجاری 17 طبقه با امکاناتی چون 5 طبقه پارکینگ طبقاتی، آبنما ، سالن آمفی تئاتر ، پیست دوچرخه سواری ، سالن بیلیارد و سایر امکانات رفاهی و فرهنگی بود ، اما چیزی که اکنون بعد از گذشت 7 سال فقط 5 طبقه واحد تجاری بدون هیچ یک از امکانات ذکر شده را به نمایش گذاشته !!!!

گزارشی از تابناک، که باید قابل توجه شهردار کرمان قرار بگیرد : در رابطه با مجتمع تجاری تفریحی که با تغییر نام آن ولی همچنان بوی تخلفات مشمئز کننده اش دارد به مشام میرسد.

یادآوری سال 89 مهندس گیلانی( عضو سابق شورای شهر کرمان) بد نیست که به همراه همسر خود با چاپ بروشورها و تبلیغات گسترده ای در سطح شهر کرمان ، اقدام به پیش فروش این واحدهای تجاری فقط یک مجتمع تجاری با عنوان بزرگترین مرکز تجاری جنوب شرق می نماید و سرمایه کلانی را به این منظور به دست می آورد. نظر به کاتالوگ ها و بروشورهای تبلیغاتی و همچنین مفاد آن قرارداد، وی متعهد به ساخت یک مجتمع تجاری 17 طبقه با امکاناتی چون 5 طبقه پارکینگ طبقاتی، آبنما ، سالن آمفی تئاتر ، پیست دوچرخه سواری ، سالن بیلیارد و سایر امکانات رفاهی و فرهنگی بود ، اما چیزی که اکنون بعد از گذشت 7 سال فقط 5 طبقه واحد تجاری بدون هیچ یک از امکانات ذکر شده را به نمایش گذاشته !!!!
تعدادی از خریدان به وضعیت پیش آمده معترض اند و مهندس گیلانی را به عنوان نماینده شرکت صالح المهدی در کرمان و مسئول ساخت این مرکز تجاری را به عنوان مقصر اصلی می شناسند و معتقدند تخلفات پیش‌آمده به گردن وی می باشد.
طی گفتگو با یکی از شاکیان پرونده الماس جنوب شرق ایشان طی این مصاحبه اظهارداشت: با توجه به اعتبار اجتماعی مهندس گیلانی و عضویت نام برده در شورای شهر کرمان به ایشان اعتماد نموده و در آن زمان که یک واحد تجاری با نرخ متری 400 هزار تومان خرید و فروش می شود ، را با نرخ متری 5 میلیون تومان خریدم. این در حالیست که ایشان بعد از گذشت 7 سال از زمان قرارداد به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده و ساختمان را بدون هیچگونه امکاناتی و با تغییر متراژ اولیه و جا به جایی واحدها به خریداران اولیه تحویل داده است.
وی در ادامه افزود: کلیه قراردادهای امضا شده توسط خریداران کاملاً یک طرفه و به نفع این شرکت بوده و اکثریت خریداران با توجه به اعتبار مهندس گیلانی به واسطه عضویتش در شورای شهر این قراردادها را به صورت سند پیش نویس شده امضا کردند. این در صورتی است که کلیه مفاد قرار داد غیر شفاف ، مبهم و کاملا یک طرفه به نفع این شرکت تنظیم شده بود. به گونه ای که مهلت تحویل واحد ها در قرارداد دوسال بعد از گرفتن پروانه کار می باشد، که تنها در همین بند ایشان با تعویق انداختن روند قانونی اخذ پروانه کار مدعی اند که هیچ تخطی از بندهای مندرج در قرارداد در ارتباط با سررسید قرارداد انجام نداده است،البته خوانندگان فهیم قضاوت می‌کنند که تخلفی صورت گرفته یا نگرفته!!!

 

رییس شورای شهر کرمان اظهار داشت: شهرداری به هیچ عنوان به این ساختمان پایان کار نمی دهد.

در ارتباط با تخلفی که ایشان معتقد است اتفاق نیفتاده ولی خریداران معتقدند صورت گرفته در اخذ پروانه ، با آقای فرشاد ( رئیس فعلی شورای شهر کرمان) گفت و گو شد و اظهار داشت: پروانه شروع کار این مرکز تجاری و تفریحی ، از همان ابتدای امر توسط شهرداری صادر شد ولی ایشان با احراز تخلفاتی نسبت به دریافت این پروانه از شهرداری اقدام نکردند.
وی در ادامه افزود: مهندس گیلانی قبل این موضوع در خیابان دکتر شریعتی دو مورد ساخت و ساز غیر قانونی نیز انجام داده که با توجه به اقدامات شورای شهر فعلی جلوی کار این دو ساختمان گرفته شود و مورد تخریب قرارگرفته اند.
رئیس شورای شهر کرمان در ادامه مصاحبه اعلام کرد: با توجه به تخلفات مهندس گیلانی در رابطه با مرکز تجاری واقع در خیابان 24 آذر ( پروژه الماس جنوب شرق ) این ساختمان به هیچ عنوان حکم پایان کار را از شهرداری دریافت نخواهد کرد.

شایان ذکر است که گیلانی با وجود تخلفاتی همچون تغییر متراژ واحدهای پیش فروش شده و جا به جایی در واحدها و عدم ارائه پارکینگ طبقاتی و سایر خدمات رفاهی و تفریحی منعقد شده در قرارداد و کاتالوگهای تبلیغاتی حال و هوای پیش فروش واحدها کماکان آمده با تغییر نام پروژه از الماس جنوب شرق به الماس مال با حجم وسیعی از تبلیغات در سطح شهر و صدا و سیمای مرکز کرمان به کارهای شاخصشان باشیوه های نوینی ادامه می دهد!
قابل توجه است که شهر کرمان دارای ظرفیت های بالقوه ای در حوزه های مختلف گردشگری و دیگر زمینه ها در سطح ملی می‌باشد و این قابلیت را دارد که مبدل گردد به یک شهر تجاری و رونق اقتصادی را برای کرمانی ها به ارمغان بیاورد ، یکی از راه های تبدیل کردن کرمان به یک کلانشهرتجاری ، سرمایه گذاری مردم در حوزه های تفریحی و گردشگری و ساخت مجتمع های تفریحی و تجاری می باشد. اقدامات اینچنینی که با هدف دور زدن همه صورت میپذیرد و مردم را هم سرگردان کرده جادارد در دستگاه قضایی رسیدگی به پرونده آن در اولویت قرار بگیرد آنهم با توجه به این حجم اعتراضات شهروندان که موجب بی اعتمادی بیشتر مردم به سرمایه گزاری در شهر و بدنامی ماهیت شوراهامیشود نظر به اینکه ایشان عضو سابق شورای شهر کرمان می باشد ونگذاریم روی زمین ماندن پروژه های بزرگ باعث عقب افتادن وعدم رونق استان کرمان شود./هفتواد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار