ابوالقاسم حسین پور معاون آبخيزداري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان هرمزگان گفت: هرمزگان در سال جاری با کاهش شدید بارندگی و خشکسالی حاد مواجه است.
کد خبر: ۶۲۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 06 July 2018

 به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان؛ حسین پور با اعلام اين مطلب گفت: بر اساس آمارهای موجود استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و اصفهان در بین استان های کشور در سال جاری با کمبود بارش در شرایط سخت خشکسالی قرار دارند.

 وی افزود: در این میان هرمزگان با  82.3 درصد  کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته، شرایط حادتری را نسبت به سایر استان ها دارد به نحوی که کاهش بارش ها در سطح حوزه آبخیز سدهای استان بیش از 90درصد می باشد. این در حالی است که شرایط در برخی مناطق استان به استناد آمارهای ثبت شده نظیر ایستگاه آبخیزداری استان در حوزه آبخیز معرف و زوجی دهگین رودان بسیار بغرنج تر است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان در تبیین وضعیت خشکسالی بر اساس بارش های ثبت شده در ایستگاه آبخیزداری استان در حوزه آبخیز معرف و زوجی دهگین رودان گفت: ایستگاه آبخیزداری دهگین معرف اقلیم خشک در شبکه ایستگاه های زوجی کشور است که در سال آبی (زراعی) جاری از ابتدای مهرماه 1396 تا پایان فروردین ماه 1397 طی مدت هفت ماه جاری تنها 11.2 میلیمتر بارش دریافت کرده است که در مقایسه با بارندگی مدت مشابه سال گذشته (340 میلیمتر) 96.72درصد کاهش بارندگی داشته است. وی اضافه کرد؛ این در حالی است که در طول دوره آماری ایستگاه مذکور در سنوات گذشته کمترین میزان بارش طی مدت مشابه 56 میلی متر بوده است و این گویای خشکسالی بی سابقه در استان است. حسین پور با برشمردن شرایط حاد خشکسالی و بحران آب موجود، بر ضرورت توجه بیشتر به فعالیت های پایدارساز آبخیزداری و آبخوانداری در کنار مدیریت مصرف آب در جهت افزایش سازگاری استان با کم آبی تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار