گفتگو با حسن عباسی
کد خبر: ۶۲۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 05 July 2018

این معدود نشریات با مدیریتی ناکارآمد ، در این راه به هر اهرمی دستاویز می شوند تا صاحبان سیاست را به امیال ، برنامه ها و آرزوهای خود نزدیکتر کنند.
انگار که رسانه و مطبوعات اهرمی برای تخریب چهره های خاص و افراد تعریف شده

در ادامه گفتگوی با حسن عباسی فعال رسانه ای استان هرمزگان را می‌خوانید: خود خوانده ها یا بهتر بگویم پدرخوانده های مطبوعات و رسانه های استان انگار بیش از حد احساس قدرت کرده اند چرا که هر جا پا می گذارند باید سهم شان نیز تضمینی آماده و مهیا باشد و اگر در این میان کسی سهم آقاخوانده ها ، را پرداخت نکند حتماً با مشکل مواجه خواهد شد.

 

مدتی است که برخی نشریات و رسانه های هرمزگان از چپ گرفته تا راست ، جهت گیری خود را تغییر داده اند و با فاصله گرفتن از مردم و رسالت واقعی ، سمت و سو ، و آینده خود را در حمایت سیاسی از صاحبان ثروت و مافیای قدرت در استان می بینند.
این معدود نشریات با مدیریتی ناکارآمد ، در این راه به هر اهرمی دستاویز می شوند تا صاحبان سیاست را به امیال ، برنامه ها و آرزوهای خود نزدیکتر کنند.
آرزوهایی مانند رفتن ، رفتن یک فرد به شورای شهر و یا مجلس شورای اسلامی و.... که برخی به خاطرش «یقه چاک داده» و حتی مانند کودکان در گهواره اشک ریخته و گریه هم سر می دهند.

انسان با دیدن بعضی موارد بیشتر یاد فیلمهای هندی می افتد که برخی با «قرق کردن یک محله» اجازه نفس کشیدن به دیگران نمی دهند. که لازم است به نوعی این عده هشدار داده شود که هر چیزی تاریخ مصرف دارد ، پس نگذارید دیدگاه مردم نسبت به شما بد شود و هر چه سریعتر لطفاً فتیله خود را بکشید پایین،،،،
انگار که رسانه و مطبوعات اهرمی برای تخریب چهره های خاص و تغییر افراد، تعریف شده که برخی پنداشته اند تا زمانی که در جایی مانند خانه مطبوعات و هر جای دیگر سکنی دارند ، می توانند از کاه ، کوه بسازند و کسی هم کاری به کارشان نداشته باشد.
این منم منم ،،، زدن ها که برخی ها راه انداخته اند و به واسطه آن برای دستیابی به یک وزنه سیاسی ، وزن کشی کرده و هر کسی در هر جایگاهی را به هر شکل ممکن به شدت تخریب می کنند و نوچه های خود را مانند شعبان بی مخ به جنگ روانی با مخالفانشان «وا» می دارند تا شرایط تغییر حاکمیت در یک استان و یا سازمان و... را بوجود آورند ، شیوع یک بیماری را نوید میدهد که مدتی است گریبانگیر برخی آقایان نو کیسه شده و ظاهراً کسی نمیتواند این باد نحسی «یا زار» را , از درون آنها خالی کند....
واقعیت این است که این افراد فقط یک هیکل پوچ و توخالی هستند. همچون بادکنک که فکر می کنند خیلی بزرگ شده اند و خرج آنها فقط سر یک سوزن بوده که به راحتی می تواند بادشان را خالی کند ضمن اینکه باید توجه داشت که این عده فقط وقتی میترکند صدایشان مهیب است و دیگر هیچ!!!.
چون این جماعت ، به واسطه بهره مندی از توان زیر دستان و خادمان گماشته خود هیچ پشت و پناه ای ، جزء آنها ندارند و ممکن است برخی ندانند که «این جمعیت چند نفره» در بسیاری از موارد سیاست بزن در رو دارند و آن شخص شاخص خودشان هیچ اراده ای نداشته و همچون ریموت کنترل از راه دور فقط فرمان می دهند و مشاهده گر اتفاقات هستند و هر گاه احساس خطر کنند نیروهای پیاده نظام خود را قربانی کرده و دور می نشینند که البته این دور نشستن به معنی عقب نشینی کامل نیست بلکه مجدداً یک عده دیگر را با کلمات فریبنده سازماندهی کرده و ماجرایی دیگر را رقم می زنند.
باید تکرار کنیم که ای خود خوانده های مطبوعات که برخی اوقات پدر مطبوعات می شوید و برخی اوقات پسر مطبوعات و برخی اوقات خواهر مطبوعات و ......، این بت سازی ها , را کنار بگذارید و به جای پیگیری مطالبات سیاسی برخی افراد من جمله برخی نمایندگان مجلس که می پندارند تا ابد، داعیه دار قدرت در استان هستند ، اندکی هم به مشکلات مردم بپردازید ، اندکی هم چشمان خود را به طرف مردم بیچاره ای بگشایید که به نان شب محتاج شده اند ، سمت و سوی گزارشات خود را روی پسر بچه ای متمرکز کنید که روزانه به سراغ جمع آوری پسماندهای شهر می رود و یا آن زنی که صورتش را پوشیده و قوت لایموت خود را از درون سطل های زباله جستجو می کند!!!!
کجاست آن روح مطالبه گری که اکنون به جای پیگیری مشکلات مردم شهر ، به سراغ گرفتن امتیاز از رئیس فلان سازمان و اداره و یا رئیس شورای شهر بندرعباس رفته است؟
امتیاز گیری به چه قیمتی؟؟؟؟به قیمت استفاده سوء از نام خانه مطبوعات استان و یک خبرگزاری برای تخریب یک نفر؟؟؟!!آیا سوء استفاده از نام یک صنف و از نام یک خبرگزاری برای استفاده شخصی و امیال سیاسی خلاف شرع نیست؟
و در این بین قربانی کردن یک خبرنگار که سودای معروفیت را در سر می پروراند و ....
بهتر نیست به جای فکر کردن به مادیات و تخریب افراد ، اندکی هم به فکر منافع مردم باشید....اینقدر در سودای قدرت و ثروت غرق شده اید که برای هیچ کس هیچ حرمتی قایل نیستید؟؟
برخی پایگاه های خبری که مدیر آن یک فرهنگی است و خبرنگار آن کارمند خبرگزاری جمهوری اسلامی ، به موقع و در زمان لازم ،خودش دشمن "خانه مطبوعات" میشود و موضع گیری می کند و در جایی دیگر که پای منافعش در میان باشد، میشود تریبون خانه مطبوعات و....که فقط بیانیه غیر قانونی و جهت دار ، را برای اهداف مادی خود هزینه میکند این رویکرد اشتباه است.
واقعاً برخی رسانه های استان به کدام سمت می روند؟ مردم همه چیز را میبینند و راجع به بیانیه ها و اخبار نادرست این عده قضاوت خواهند کرد.!!

حسن عباسی نویسنده فیلمساز و روزنامه‌نگار

انتهای پیام / 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار