معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش ۹.۶ درصدی مصرف آب در همدان خبر داد و گفت: مصرف آب در همدان از ۱۵۵۰ لیتر در ثانیه عبور کرده است.
کد خبر: ۶۲۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 25 June 2018
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش ۹.۶ درصدی مصرف آب در همدان خبر داد و گفت: مصرف آب در همدان از ۱۵۵۰ لیتر در ثانیه عبور کرده است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا نیکداد با اشاره به اینکه روزانه ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه آب مصرف می‎شود، افزود: میزان تولید تجمعی آب از ابتدای سال تا پایان خردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۶.۳ درصدی داشته است، اما نسبت به هفته گذشته ۹.۶ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه هفته صرفه‌جویی از ابتدای تابستان هر سال شروع می‌شود و در این هفته برنامه‌های مرتبط با صرفه‌جویی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: هر همدانی در روز ۱۸۰ لیتر آب مصرف می‌کند، در صورتی‌که جمعیت همدان را ۵۵۰ هزار نفر در نظر بگیریم روزانه در شهر همدان ۹۹ میلیون لیتر آب مصرف می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: حجم فعلی سد اکباتان ۳۲ میلیون مترمکعب است که ۰.۵ میلیون لیتر از سال گذشته بیشتر است.

وی با اشاره به راهکار‌های صرفه‌جویی در مصرف آب، خاطرنشان کرد: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف و نصب در شیر آب منازل تا ۳۰ درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد.

نیکداد یادآور شد: استفاده از شیر‌های الکترونیک و فلاشتانک‌های کم‌مصرف نیز تا ۵۰ درصد مصارف را کاهش می‌دهد و با بررسی انجام شده مشخص شده با وجود عدم رعایت دریافت آب‌بهای واقعی از مشتری، اگر کاهنده‌های مصرف در منازل نصب شود بین ۴ تا ۶ ماه هزینه انجام شده در راستای خریداری این تجهیزات به خانواده برمی‌گردد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تأکید بر اینکه کولر‌های آبی ۲۵۰ لیتر در شبانه‌روز آب مصرف می‌کنند، بیان کرد: با توجه به مصرف بالای کولر‌های آبی حتماً باید برنامه‌ای داشته باشیم که مصرف آب را کاهش دهیم که یکی از اقدامات بازبینی کولر‌ها قبل از راه‌اندازی و سرویس اولیه است.

وی با اشاره به اینکه کولر‌های آبی فقط در زمان‌هایی که هوا گرم است، روشن شود، اظهار کرد: سعی بر این باشد که از پوشش برای کولر‌های آبی استفاده شود تا آفتاب بر کولر‌ها تنابد و تبخیر کمتر صورت گیرد.

نیکداد از صنعتگران و تولیدکنندگان کولر خواست تا در ساخت و طراحی کولر‌ها بازنگری داشته باشند و یادآور شد: با تغییر طراحی کولر‌ها شاهد کم شدن مصرف آب خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار