کد خبر: ۶۱۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۸ 15 June 2018

رمضان ماه پر نعمت و برکت خداوند به پایان رسید و خاطرات خوش آن در ذهن همه مسلمانان به ویژه مردم مومن شیعه و سنی سیستان و بلوچستان به خوبی بجا ماند و توانستند تقدیر نیک خود را در این ماه رقم بزنند.

به گزارش ایرنا چه نسیم خوشی است استشمام عطر رحمت خداوندی در ماه مبارک رمضان، ماهی که درب های رحمت الهی در آن گشوده شده و نسیم خوش بهشت را به مشام می رساند و سرنوشت یک ساله انسان را رقم می زند. 
چه اشک ها که ریخته نشد و چه دست های محتاجی که به آسمان نرفت، شب قدر را به راز و نیاز با معبود پرداخته و برای نیازمندان و بیماران دعا کردیم و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مشت ها را گره کرده و بر دهان استکبار و صهیونیست کوبیدیم، چه خوب و شیرین و چه تلخ این رمضان نیز به روزهای آخر رسید. 
اینک در پایان ماه رمضان همه منتظر رویت هلال ماه شوال هستند تا امسال نیز با رمضان خداحافظی و حسرت تمام شدن این ماه را بار دیگر زیر زبان خود مزه مزه کنند و رمضانی دیگر را به لحظه شماری بنشینند. 
رمضان در سرزمین خورشید، باد، کویر، دریا و کوهستان برای مردم شیعه و سنی برکات بسیاری دارد که مهمترین آن افزایش اتحاد میان پیروان این 2 مذهب اسلامی است. 
**رمضان فرصتی برای اتحاد شیعه و سنی 
سیستان و بلوچستان سرزمین اتحاد شیعه و سنی بحساب می آید و ماه رمضان در آن بسیار گرامی شمرده می شود، اتحاد مردم این منطقه به حدی زیاد است که دشمنان اسلام و نظام اسلامی تمام تلاششان را برای ایجاد اختلاف در میان آنان بکار گرفته اند اما اعتقاد مردم به آئین های دینی، مذهبی و ملی سبب نقش برآب شدن این توطئه های شوم شده است. 
شیعه و سنی در این ماه میهمان یکدیگر می شوند و از سفره یکدیگر افطار و سحری می خورند و با یکدیگر قرآن قرائت می کنند. 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در این باره اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین و ارزنده ترین فرصت برای برگزاری آیین های مشترک شیعه و سنی به ویژه محافل قرآنی در مساجد است. 
آیت الله عباسعلی سلیمانی ادامه داد: خداوند، پیامبر(ص)، قرآن کریم، احکام اسلام و کعبه معظم حلقه های مهم اتحاد میان مسلمانان هستند و ماه مبارک رمضان نیز از جمله فرصت های بسیار خوب برای بهره گیری از این برکات و برگزاری نشست های مشترک دینی و عبادی در مساجد شیعه و سنی است. 
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی فراهم کرده تا مراسم و محافل قرآنی با حضور قشرهای مختلف مسلمانان در مساجد شیعه و سنی به طور مشترک برگزار شود. 
عضو خبرگان رهبری گفت: قرآن کریم و ماه مبارک رمضان 2 حلقه وصل شیعه و سنی است به همین سبب باید در این ماه عزیز از علما و اندیشمندان شیعه و سنی در برنامه ریزی ها و اجرای آیین های ویژه بیشتر استفاده شود. 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خوشنویسی آیات قرآنی حلقه وصل دیگری میان شیعه و اهل سنت است به طوری که در ماه مبارک رمضان از هنرمندان هر 2 قشر به ویژه بانوان هنرمند شیعه و سنی در کتابت آیات الهی استفاده می شود. 
به گزارش ایرنا مردم مناطق مختلف سیستان و بلوچستان از دل هامون واقع در شمال این استان، تا ساکنان کوهستان های سر به فلک کشیده در مرکز و مردم ساکن در جوار دریای نیلگون عمان در جنوب استان در این ماه عزیز دوشا دوش یکدیگر تمام آیین ها را به خوبی اجرا می کنند. 
**رمضان برنامه تربیتی برای ترک گناه 
ماه مبارک رمضان با عنایت خاص خداوند همراه است و هرکه قصد کار خیر کند دست خداوند نیز پشت اوست و حمایت خاص خدا را خواهد داشت، از این رو رمضان فرصتی برای بازنگری به درون و یک آغاز خوب است که نباید برای این منظور خواندن قرآن و برکات آن را فراموش کرد. 
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: ماه مبارک رمضان برنامه تربیتی خداوند برای انسان است تا بتواند گناهان خود را ترک کند. 
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: رمضان وسیله نجات انسان هاست و سبب می شود تا بسیاری از افراد از عذاب الهی نجات پیدا کنند. 
وی ادامه داد: انسان های سعادتمند و خوش نصیب، قدر رمضان را می دانند و روزها و شب های این ماه را در عبادت سپری می کنند. 
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با تاکید بر بهره گیری از برکات ماه مبارک رمضان گفت: فلسفه تمام احکام شریعت آن است که نیرو و دقت معنوی انسان ها را بالا ببرد. 
مولوی اسماعیل زهی افزود: خداوند متعال روزه ماه مبارک رمضان را فرض گردانیده تا در انسان ها تقوی ایجاد شود و باید دانست که تقوا بالاترین ثمره و نتیجه روزه است. 
وی تصریح کرد: قرآن برای پرهیزکاران هدایت است و از این رو پرهیزکاران بهتر می‌ توانند قرآن را درک کرده و از آن استفاده کنند. 
وی خاطرنشان کرد: علت توصیه به تلاوت بیشتر قرآن در ماه مبارک رمضان این است که با روزه، تقوا حاصل شده و سبب فهم بهتر قرآن می شود. 
وی تصریح کرد: بزرگترین دستاورد روزه غلبه بر نفس و شیطان است که در نتیجه آن تقوا حاصل می ‌شود. 
به گزارش ایرنا دور گردون گذشت و اینک چشم های منتظر رحمت بار دیگر در انتظار رمضانی پر از برکت خواهد بود، هیچکس نمی داند سال دیگر هنگام فرا رسیدن این ماه پر از طراوت و زیبایی در دار دنیا باشد تا بر خوان نعمت بی دریغ خداوند بنشیند و از شاخه های پر بار آن میوه معرفتی بچیند یا نه، هیچکس نمی داند دوباره فرصت دل سپردن به شب و روز نورانی این ماه را داشته باشد، تنها آنچه مربوط به این ماه است را می توان در دل لمس کرد و در پایان راه رمضان امسال بار دیگر دست ها را به آسمان برده و از خداوند منان توفیق زندگی با برکت را می خواهیم. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار