توسط مرکز بهداشت استان قم صورت گرفت
توسط کارشناسان مرکز بهداشت استان قم، 2.5 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف از چرخه مصرف خارج شد.
کد خبر: ۶۱۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱ 14 June 2018

به گزارش تابناک قم، حسن ایزانلو اظهار کرد: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان از 22 اردیبهشت ماه آغاز شده که تیم‌های بهداشتی در راستای خدمات رسانی تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: 2.5 تن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف از گردونه مصرف خارج و معدوم شد و در طول این فعالیت‌ها علاوه بر 699 مورد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی، هزار و 283 مورد کلرسنجی آب، 168 مورد نمونه برداری آب آشامیدنی و همچنین 62 مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک نیز صورت گرفته است.

ایزانلو تصریح کرد: نظارت بر مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی با اولویت مراکز حساس از قبیل زولبیا و بامیه پزی و شیرینی‌های سنتی مخصوص این ایام در حال انجام است.

وی گفت: همچنین صنوف حلیم و آش پزی، کبابی، نانوایی‌ها و خرما فروشی و اماکن عمومی نیز با تاکید بر رعایت بهداشت فردی، بهداشت ابزار و وسایل کار، بهداشت محیط و نظافت محل کسب، بهداشت مواد غذایی به ویژه سالم بودن مواد اولیه و محصولات و همچنین کنترل عرضه دخانیات از جمله فعالیت‌های بازرسان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به سامانه 190 گفت: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تماس 190 سامانه ویژه رسیدگی به شکایات بهداشتی وزارت بهداشت تماس حاصل و گزارشات یا شکایات خویش را اعلام کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار