ذوالقدر:
نماینده مردم تهران در مجلس بابیان اینکه برخوردهای قهری با دستفروشان کلان شهر تهران صحیح نیست،گفت:ظرفیت اشتغال برای تمام جویندگان کار وجود ندارد.
کد خبر: ۶۱۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 10 June 2018

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت ایجاد مشاغل  غیررسمی در کلان شهرها، گفت:گستره اشتغال و تنوع مشاغل و اصناف در شرایط اقتصادی امروز کشور بسیار بیشتر از گذشته شده که عدم شکل گیری برخی از اصناف به موازارت رشد تنوع مشاغل باعث شده که مشکلاتی نظیر مشاغل غیررسمی از جمله دستفروشی در مترو پدیدار شود.

 نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل سدمعبر و شلوغی در خطوط مترو را در کنار فروش کالاهای بعضا قاچاق  از  پیامدهایی منفی دست فروشی در کلانشهر تهران  است،تصریح کرد:باید درنظر داشت که این افراد در شرایطی که امکان اشتغال در مشاغل رسمی را ندارند با حداقل سرمایه ای برای خود کسب و کاری را به راه انداخته اند که هزینه‌های خود و خانواده را تامین می‌کنند.

وی ادامه داد:در شرایطی که اقتصاد ظرفیت اشتغالزایی لازم برای همه اقشار جویای کار را ندارد؛نمی توان با این بخش از مشاغل غیررسمی نیز صرفا برخوردهای قهری و سلبی داشت.

 عضوهئیت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس  یادآورشد:باید درنظر داشت در سال حمایت از کالای ایرانی اتخاذ راهکاری عملگرا و نظام مند برای شاغلین غیررسمی که قریب به ٥٠ درصد سهم اشغال را دارند؛ اهم واجبات طلقی شود تا بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در کنار مشکلات اقتصادی برخواسته از اشتغال غیررسمی را که یکی از آنها ورود و مصرف کالاهای قاچاق در کشور است،را مدیریت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار