رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با یک روزنامه یونانی ضمن ابراز نگرانی از تحولات کنونی کشورش بار دیگر تاکید کرد که این کشور تسلیحات شیمیایی ندارد .
کد خبر: ۶۰۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 11 May 2018

به گزارش تابناک : «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه معتقد است که کشورش در بحرانی فراتر از چنگ داخلی دچار شده است.

اسد در این مورد به روزنامه یونانی «کاتیمرینی» با اشاره به مسایلی مانند حمله با تسلیحات شیمیایی، نظامیان آمریکایی در کشورش و احتمال کناره‌گیری وی از قدرت به منظور حل بحران موجود موضع‌گیری کرد. وی با مقایسه آنچه در سوریه جریان دارد با جنگ جهانی گفت که آنچه در جریان است، چیزی بدتر از جنگ سرد است.

رئیس‌جمهور سوریه گفت: «من امیدوارم که شاهد هیچ تقابلی میان قدرت‌های بزرگ نباشم. چرا که با این وضعی که اوضاع پیش می‌رود ، امکان دارد که شرایط از کنترل خارج شود.»


اسد همچنین با اشاره به اینکه کشورش به قطعنامه های سازمان ملل پایبند است، گفت: «ما از سال 2013، انبار تسلیحات شیمیایی نداریم. سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی در این زمینه تحقیقاتی صورت داده و روشن است که ما چنین تسلیحاتی در اختیار نداریم.»

رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرد که در قالب راهکار غربی برای پایین دادن به بحران در سوریه از سمت خود کناره‌گیری نخواهد کرد و تنها تحت شرایط خاصی چنین خواهد کرد و افزود: «زمانی که حس کنم مردم سوریه من را نمی خواهم، قطعا و بدون تردید استعفا خواهم داد.»

این موضع‌گیری اسد در شرایطی است که موضوع کناره‌گیری اسد از قدرت در قالب راهکاری سیاسی از جانب غرب مطرح شده است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار