خطیب نماز جمعه تهران گفت: این که بگویم آمریکا "نه" و اتحادیه اروپا " آری" با عبرت نمی‌سازد؛ همان گونه از گذشته عبرت گرفتیم از برجام هم عبرت بگیریم.
کد خبر: ۶۰۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 11 May 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه ماه مبارک رمضان سکوی بازیابی خویش است، گفت: از سکوی ماه رمضان بالا بروید، خودتان را پیدا می‌کنید. گمشده تان که نفس‌تان است، پیدا می‌شود.

اعضا و جوارح را به مهمانی خدا ببریم
وی ادامه داد: ما دو گونه نخوردن و نیاشامیدن داریم. نخست آنکه چیزی در دسترس ما نیست تا بخوریم که این روزه نیست. بحث بعدی نخوردن و نیاشامیدن که هدفمند است؛ یعنی اینکه غذا لذیذ در کنارتان است و خدا می‌گوید نخورید، شما هم می‌گویید، چشم و نمی‌خورید. این اسمش روزه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ماه رمضان اظهار داشت: در ماه رمضان، اعضا و جوارح را به مهمانی خدا ببریم. در ماه رمضان زبان نباید هرچه می‌خواهد بگوید و چشم به هرجا که می‌خواهد ننگرد. روزه سپر آتش است. در ماه رمضان آن چنان که نمی‌خورید و نمی‌آشامید، گناه هم نکنید.

باید از خروج امریکا از برجام عبرت بگیریم
خاتمی خطاب به مدیران صداوسیما تصریح کرد: از مدیران رسانه‌ها می‌خواهم در ماه رمضان، حواس‌شان به محتوای برنامه‌ها و فیلم و سریال‌هایی که پخش می‌کنند، باشد. مردم با دیدن آن‌ها به معنویت برسند. بحث دیگر فضای مجازی است. این فضا را به سمتی نبرید که به دعوا‌های شخصی برسد. آن را درست مدیریت کنید.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به خروج برجام خاطرنشان کرد: اخبار را شنیدید، تحلیل‌ها هم را شنیدید. مطلب اول، عبرت‌های این حادثه است. همانگونه که از گذشته عبرت گرفتیم از این حادثه هم باید عبرت بگیریم. دشمنان دین مطلقا قابل اعتماد نیستند. کسی دین و مبنا ندارد، معنا ندارد پای ارزش‌ها بایستد و زیر قولش می‌زند.

دشمنان دین سر و ته یک کرباس هستند
امام جمعه موقت تهران افزود: این عبرت نشان داد بیگانگان غیرقابل اعتماد هستند. برای آینده حواسمان باشد. دشمنان دین سر و ته یک کرباس هستند. اینکه آمریکا «نه» و اتحادیه اروپا «آری» با عبرت نمی‌سازد.

خاتمی با بیان اینکه اتحادیه اروپا در بدعهدی از آمریکا جای خود را دارد، ابراز داشت: قرار بود بیایند و سرمایه گذاری کنند، آمدند؟ ما یک کلمه در قراردادمان از اقتدار موشکی نگفتیم، اما این‌ها در این اقتدار فضولی می‌کنند. مقام معظم رهبری چند هفته مهلت داده‌اند، اگر آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، ملت در این قرارداد نخواهند ماند.

راه حل مشکل ارتباط با آمریکا و کدخدا نیست
وی با بیان اینکه مذاکرات دو ساله نشان داد این‌ها در قرارداد نمی‌مانند، عنوان کرد: آن‌ها که فکر می‌کنند با ارتباطات بیگانگان مشکلات را حل می‌کنند! روز اول برجام دیدید که روزنامه‌ها چه گل و بلبلی راه انداختند و گفتند ناجی آمد. راه حل مشکل ارتباط با آمریکا و کدخدا نیست. راه حل ارتباط با خدا و مردم خدا باور است. به حمدالله مردم ما با این رهبری که دارند مشکلات را پشت سر خواهند گذاشت.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آقا فرمودند: عزت و اقتدار مردم باید حفظ شود که رسانه‌ها نقش مهمی در این امر دارند.

آمریکا از آغاز در پی براندازی نظام بود
خاتمی با بیان اینکه ترامپ در سخنرانی خود ۱۰ دروغ گفت، یادآور شد: حرف همان است که رهبر بزرگ ملت گفتند: «آمریکا غلط می‌کند». آقای ترامپ هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ گویا امام زنده شده که آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

وی با تاکید اینکه این جماعت درس گرفته مکتب حسین است، بیان کرد: آمریکا از آغاز در پی براندازی نظام بود. هشت سال جنگ تحمیلی و هشت سال فتنه ۸۸ این را نشان داده است. رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: در طول این چند سال، بدترین تحریم را بر ایران داشتیم، اما ایستادند.

 

 

منبع : فرارو 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار