رئیس جنبش سیاسی ضدجهانی سازی (آنتی گلوبال) در روسیه با بیان اینکه جامعه جهانی از سیاست ها و اقدامات ضدبرجامی دونالد ترامپ حمایت نمی کند، گفت: رئیس جمهوری آمریکا به دنبال بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه است.
کد خبر: ۶۰۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 08 May 2018

به گزارش تابناک : «آلکساندر ایونوف» روز سه شنبه هدف ترامپ را از سیاست های ضدبرجامی، بی ثبات کردن خاورمیانه خواند و افزود: سران آمریکا این واقعیت را نمی توانند بپذیرند که دوره یکه تازی این کشور در جهان بسر آمده است. بنابراین تلاش می کنند از هر راه ممکن شرایط را برای اعمال سلطه در نقاط مختلف جهان فراهم کنند.
وی با بیان اینکه خاورمیانه از مهم ترین و حساس ترین مناطق جهان است، اظهار داشت: آمریکا سعی دارد با بی ثبات کردن این منطقه، نیروهای خود را هرچه بیشتر در آن مستقر کند و یکی از راه های بی ثبات کردن خاورمیانه لغو برجام است. به خیال مقام های کاخ سفید، از این طریق ایران امکان نقش آفرینی برای حل مسائل مهم منطقه را از دست می دهد.
رئیس جنبش سیاسی ضدجهانی سازی در روسیه خاطرنشان کرد: با توجه به این وضعیت، بسیاری از سران کشورها و بویژه دبیر کل سازمان ملل، مخالف لغو برجام هستند و این توافق بین المللی را تایید می کنند. بسیاری از کشورهای جهان از رویکرد ترامپ در قبال برجام حمایت نمی کنند و آن را نمی پذیرند.
وی افزود: در یک و نیم سال اخیر که ترامپ در راس قدرت آمریکا است، حتی نزدیکترین متحدان آمریکا شامل انگلیس و فرانسه تلاش کردند که کاخ سفید را برای تغییر سیاست درباره برجام متقاعد کنند.
رئیس جنبش سیاسی ضدجهانی سازی در روسیه گفت: استدلال هایی که ترامپ برای رد برجام ارائه می کند به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و بیشتر به بهانه جویی شباهت دارد.

**ترامپ برای کسب حمایت اسرائیل تلاش می کند 
«ایونوف» تصریح کرد: ترامپ برای چند هدف سیاسی با برجام مخالفت می کند که مهمترین آن کسب حمایت اسرائیل به عنوان متحد نزدیک آمریکا است.
وی با بیان اینکه لابی یهودی آمریکا به ترامپ در پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمک کرد، اظهار داشت: ترامپ تحت تاثیر شدید لابی یهودی و اسرائیل قرار دارد و تل آویو نمی خواهد اختلافات درباره برنامه هسته ای ایران برطرف شود و برای همین منظور ترامپ را برای ادامه مخالفت با برجام تحت فشار قرار می دهد.
ایونوف همچنین به نمایش اخیر نتانیاهو علیه ایران اشاره کرد و افزود: این ادعا برای متقاعد کردن ترامپ به خروج از برجام مطرح شده است؛ نتانیاهو در حالی این ادعا را مطرح کرده است که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تایید کرده و هیچ گونه شواهد دال بر تلاش تهران برای ساخت سلاح اتمی نیافته و گزارش نکرده است.
قرار است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز 18 اردیبهشت ماه (8 مه) درباره تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری کند. او هشدار داده است چنانچه برجام اصلاح نشود از این توافق خارج خواهد شد. 
چهارشنبه گذشته دفتر نخست‌وزیری انگلیس با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر حفظ توافق هسته ای ایران، اعلام کرد که سران انگلیس، فرانسه و آلمان توافق کردند برجام همچنان بهترین گزینه است.فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز بارها بر اهمیت حفظ برجام و پابرجا نگهداشتن آن به عنوان یک توافق بین المللی تاکید کرده است. 
آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز تاکنون در 10 گزارش خود پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید کرده است. 
رسانه های اروپایی و آمریکایی نیزگزارش داده اند که جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا و همچنین تعدادی از مقامات اروپایی در تلاش هستند تا مانع از هم پاشیدن توافق هسته ای ایران شوند. 
این در حالی است که لابی های صهیونیستی نیز تحرکات خود را برای ترغیب ترامپ به خروج از برجام افزایش داده اند. 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به انجام نمایش ها شهره است، دوشنبه هفته گذشته در اقدامی جدید با نمایش تصاویری، ایران را به انجام فعالیت های هسته ای مخفی متهم کرد. 
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، پیش از اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، او را به چوپانی دروغ‌گو تشبیه کرد که بازهم می‌خواهد درباره برنامه هسته‌ای ایران، سخن کذب و دروغ بگوید. 
این اظهارات در حالی مطرح‌شده است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به‌عنوان بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران، استفاده از سلاح هسته‌ای را حرام شرعی اعلام کرده‌اند. 
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بارها تأکید کرده است که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و ایران به تعهداتش در خصوص برجام عمل کرده است. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار