مسوول امور شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان گفت: تاکنون 35 یادمان شهید گمنام در این استان احداث و به بهره برداری رسیده و تا پایان امسال این تعداد به 67 یادمان می رسد.
کد خبر: ۶۰۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 08 May 2018

به گزارش تابناک : سجاد امیریان زاده روز سه شنبه اظهار داشت: از 35 یادمان شهید گمنام ساخته شده، 11 یادمان مربوط به 2 سال اخیر بوده و 9 یادمان نیز با پیشرفت فیزیکی 50 درصد درحال ساخت است.
وی افزود: 179 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان هرمزگان وجود دارد که از این تعداد 8 شهید گمنام در دانشگاه های هرمزگان، پردیس علوم پزشکی، آزاد بندرعباس و قشم تدفین شده اند. 
به گفته مسوول امور شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان، شهرستان بندرعباس به عنوان مرکز استان هرمزگان دارای 37 شهید گمنام در 17 نقطه یادمانی است. 
امیریان ادامه داد: یادمان های شهیدان گمنام به صورت هیات امنایی از خود مجموعه شهر اداره می شود و این هیات موظف است ضمن پیگیری برنامه های فرهنگی برای یادمان ها، پیگیر ساخت و ترمیم مجموعه یادمان های سطح شهر خود باشد. 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان 29 فروردین ماه امسال در نشست بررسی یادمان های شهدای گمنام شهرستان بندرعباس اعلام کرد: بخشداران به همراه شهرداران و فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج باید ترکیب هیات امنا شهیدان گمنام را بر اساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل دهند. 
سردار حبیب الله میرزایی در این نشست خطاب به فرماندار بندرعباس گفت: فرمانداری شهرستان نیز به عنوان رئیس هیات امنا همه توان خود را برای تسریع در روند ساخت، تکمیل و برنامه ریزی فرهنگی برای یادمان حرم های مطهر شهدای گمنام به کار بندد. 
وی از مجموعه سپاه بندرعباس به عنوان نهاد پیشرو در برنامه های تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان نام برد که در 2ماه اخر سال 96 پس از تدفین تعدادی از پیکر مطهر شهیدان گمنام 2 یادمان شهدا را به بهره برداری رسانده است. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار