رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اظهارات ضدمهاجرتی‌اش تهدید کرد در صورتی که دیوار مرزی مکزیک ساخته نشود، مرز را خواهد بست.
کد خبر: ۶۰۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱ 06 May 2018

به گزارش تابناک : «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی در کلیولند در ایالت اوهایو آمریکا باز هم بر ساخت دیوار مرزی در امتداد مرز مکزیک برای جلوگیری از ورود پناهجویان به داخل آمریکا تأکید کرد.

وی در این خصوص گفت: «ما در حال ساخت و تعمیر دیوارهای مرزی هستیم؛ اما به پول بیشتری برای این کار نیاز داریم. مردم به صورت غیرقانونی وارد کشور می شوند و حتی در تاریخ دادگاه های مهاجرت هم حضور پیدا نمی کنند. شاید مجبور باشیم مرز کشور را ببندیم؛ زیرا یا باید یک کشور داشته باشیم و یا نداشته باشیم.»

ترامپ در دوره رقابتهای انتخاباتی و حتی پس از آن بارها وعده داد که برای جلوگیری از ورود مهاجران، یک دیوار در امتداد مرز مکزیک خواهد ساخت. او حتی گفت که مکزیک را مجبور می کند هزینه ساخت این دیوار را بپردازد. این در حالی است که مقامات مکزیک تاکنون بارها اعلام کرده اند که به هیچ وجه هزینه ساخت این دیوار را نمی پردازند. کارشناسان هزینه احتمالی ساخت این دیوار را 38 میلیارد دلار برآورد کرده اند.

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا پیشتر 8 نمونه اولیه از دیوارهای مرزی مکزیک را به دستور ترامپ در سن دیگوی آمریکا ساخت. ترامپ هم چندی پیش از این دیوارها بازدید کرد؛ اما تاکنون گزارش بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار