مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: کاروان تبریز 2018 با هدف معرفی جاذبه های گردشگری این شهر چهارشنبه شب در بندرعباس به اجرای برنامه پرداخت.
کد خبر: ۶۰۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 03 May 2018

به گزارش تابناک : محسن ضیایی اظهار داشت: کاروان تبریز 2018 به عنوان «تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام» سفر ایرانگردی خود را از هفته گذشته به استانهای کشور آغاز کرده است.
وی ادامه داد: این کاروان 90 نفره که با 11 دستگاه اتوبوس در حال سفر است، امروز بندرعباس را به مقصد قشم ترک می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان بیان داشت: سفیران گردشگری رویداد «تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام» با عنوان «سفیران گردشگری تبریز 2018» پس از هرمزگان سفر خود را به مقصد استان های کرمان و خراسان رضوی ادامه می دهد.
سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی طرحی را از سال 2015 با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد.
در این طرح هر ساله شهری از کشورهای اسلامی به عنوان «شهر نمونه گردشگری جهان اسلام » معرفی می شود.
در اولین معرفی شهر قدس فلسطین در سال 2015 و در دومین معرفی شهر قونیه ترکیه در سال 2016 به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند.
سال 2017 نیز شهر مدینه عربستان به این عنوان انتخاب و در نهایت شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان دربخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: هرمزگان با توجه به غنای فرهنگی و صنایع دستی کاربردی آن ظرفیت برگزاری چنین برنامه هایی برای معرفی خود دارد.
ضیایی اضافه کرد: این استان به عنوان یکی از اصلی ترین کانون های گردشگری جنوب کشور می تواند با اجرای اینگونه برنامه ها گردشگران بیشتری در طول سال جذب کند.
این مسوول یاد آور شد: گسترش گردشگری درآمد و معیشت مردم و فعالان صنایع دستی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم بهبود می بخشد.
به گفته ضیایی، با توجه به ناشناخته ماندن بسیاری از جاذبه های طبیعی و تاریخی هرمزگان باید آنها را بشناسانیم تا گردشگری متوازن دراین استان شکل گیرد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار