قیمت طلا با افزایش ارزش دلار و تقویت شدن احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا، به کمترین رقم در 2 هفته گذشته نزول کرد.
کد خبر: ۵۹۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 23 April 2018

به گزارش تابناک : با افزایش ارزش دلار با پشتوانه افزایش ارزش اوراق خزانه داری آمریکا، قیمت طلا به کمترین میزان 2 هفته گذشته کاهش یافت.
افزایش ارزش اوراق خزانه داری آمریکا ناشی از کم شدن نگرانی‌های سیاسی بوده است.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 2.28 دلار کاهش 1334.08 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها در ساعات اولیه معاملات به کمترین رقم از 10 آوریل برابر با 1331.70 دلار در هر اونس رسید.
تحلیلگران بانک ای‌ان زد در یادداشتی نوشتند: «با کاهش تنش‌های ژئوپلتیکی و تقویت دلار آمریکا و تاثیر افزایش نرخ بهره بر بازار، قیمت طلا به سطح قیمتی یک هفته گذشته بازگشت.»
با کاهش نگرانی‌ها در مورد ریسک های ژئوپلتیکی در جهان و تقویت ارزش اوراق قرضه آمریکا، ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی به بالاترین رقم دو هفته گذشته رسید.
پس از اینکه کره شمالی اعلام کرد آزمایشهای هسته ای و موشکی خود را متوقف خواهد کرد و سایت آزمایش هسته‌ای خود را متروکه ساخت، از شدت نگرانی در مورد تنش‌های ژئوپلتیکی کاسته شد. 
ارزش اوراق قرضه 10 ساله آمریکا در روز جمعه به بالاترین رقم از ژانویه 2014 رسید. افزایش ارزش این اوراق، ارزش دلار را بالا می‌برد.
انتظار برای 3 بار افزایش نرخ بهره آمریکا در سال 2018 پس از انتشار آمار قوی از اقتصاد این کشور در هفته گذشته، نیز از عوامل تقویت‌کننده ارزش دلار بود. 

 

منبع : فارس

برچسب ها: قیمت طلا ، ارزش دلار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار