رئیس بنیاد سعدی گفت: از وزیر آموزش و پرورش درخواست می کنم تا گلستان سعدی مجددا به عنوان کتاب درسی در منابع درسی دانش آموزان جای گیرد.
کد خبر: ۵۹۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴ 22 April 2018

غلامعلی حداد عادل در آیین اختتامیه سومین همایش گلستان خوانی دانش‌ آموزان ابتدایی استان فارس که همزمان با یکم اردیبهشت یاد روز سعدی در شیراز برگزار شد، با ارسال پیام تصویری گفت: این ابتکار آموزش و پرورش در اهمیت دادن به کتاب گلستان سعدی بابد در تمام مدارس ایران اجرا شود. 

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارس در ادامه افزود: من تجربه نسبتاً طولانی در برنامه‌ریزی و تدوین و تالیف کتب درسی داشتم. ۱۳ سال به صورت مستمر در این کار بوده‌ام. بیش از ۱۰،  ۱۵ کتاب درسی در دورانی برای مدارس تالیف کردم و صدها کتاب درسی از زیر دستم گذشت که آنها را خواندم، بررسی و تایید کردم.  

وی با بیان خصوصیات گلستان که سبب موفقیت این کتاب شده است پرداخت و گفت: حجم و اندازه این کتاب مطلوب است و نه مختصر و نه مفصل است. مطابق یک کتاب درسی برای یک نیمسال یا دو نیمسال است. سطربندی استادانه کتاب از دیگر ویژگی‌های این اثر به شمار می‌آید. 

رئیس بنیاد سعدی ضمن تشکر از اقدام ارزشمند وزارت آموزش و پرورش در برگزاری این جشنواره گفت: از وزیر آموزش و پرورش درخواست می کنم تا گلستان سعدی مجددا به عنوان کتاب درسی در منابع درسی  دانش آموزان جای گیرد. 

جشنواره گلستان‌خوانی از سال ۱۳۹۵ در استان فارس و برای دانش‌آموزان مقطع پایه‌های چهارم، پنجم و ششم دوره دوم مقطع ابتدایی، همزمان با یادروز سعدی اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار