مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان گفت: سطح 4 معادل مدرک دکترا در این حوزه مورد موافقت قرار گرفته اما برای راه اندازی آن با کمبود استاد مواجه هستیم.
کد خبر: ۵۹۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 22 April 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام محمد عبادی زاده روز یکشنبه افزود: نگاه ما راه اندازی رشته های مقارن و تطبیقی در مقطع دکترا است که امیدواریم نماینده ولی فقیه در هرمزگان در این زمینه همکاری کنند.
وی، با اشاره به این که پذیرش و افزایش رشته ها در حوزه های علمیه متناسب با نیازهای هر منطقه است، ادامه داد: شهرستان بندرعباس در اولویت راه اندازی سطح چهار قرار دارد.
مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان اظهار کرد: در سطح 3 (کارشناسی ارشد) نیز تاکنون 3 مدرسه در شهرستان های بندرعباس و کیش فعال است و تا 2 سال آینده 50 درصد شهرستان هایی که ظرفیت دانش آموخته طلبه داشته باشند، موسسه آموزشی در این مقطع راه اندازی می شود.
عبادی زاده یادآورشد: شغل های زیاد استادان و حضور نیافتن مداوم آنان در کلاس های درس، یک آسیب جدی برای مدرسه های علمیه به شمار می رود اما اصل و هدف در تحصیلات تکمیلی، جهت دهی به فکر طلبه ها و کمک به ایده پردازی آنان است.
وی یکی از مشکلات هرمزگان را کمبود استاد در سطح مدرسه ها و دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: یکی از هدف گذاری های حوزه در پذیرش دانشجوی طلبه سطح 3 و 4 ، تامین بخش بیشتری از کمبودهای دستگاه های اجرایی و هیات علمی دانشگاه هاست.
این مسوول خاطرنشان کرد: طلبه ها جهت گسترش دین باید با خوب درس خواندن ، به درک و فهم صحیحی از اسلام برسند.
حوزه علمیه خواهران هرمزگان 283 استاد دارد که 255 استاد در سطح 2 و 28 استاد در سطح 3 است.
هم اکنون یک هزار و 800 طلبه خواهر در 13 مدرسه علمیه خواهران در شهرهای بندرعباس (2 مدرسه)، بندرلنگه، پارسیان، میناب، بشاگرد، رودان، جاسک، سیریک ، حاجی آباد، قشم و کیش( 2مدرسه) مشغول به تحصیل هستند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار