مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری این استان در پاییز 96 نسبت به تابستان آن 4 و 4 دهم درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۹۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 19 April 2018

به گزارش تابناک : محمد علی سلیمی شامگاه چهارشنبه در نخستین نشست کارگروه اشتغال استان افزود: نرخ بیکاری در هرمزگان در پاییز سال گذشته به 7 و 5 دهم درصد رسید که با ثبت این رقم کم ترین میزان بیکاری در کشور را داشته است.
وی بیان داشت: نرخ بیکاری در بهار سال گذشته در هرمزگان 9 و2 دهم درصد، در تابستان 10 و 8 دهم درصد و در پاییز 7 و 5 دهم درصد بود اما این در حالیست که آخرین نرخ بیکاری در کل کشور 11 و 9 درصد گزارش شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان یاد آور شد: نرخ بیکاری جوانان 15تا 34 سال در این استان نیز 29 درصد اعلام شد که می طلبد همه دستگاه های دولتی و خصوصی نسبت به جذب جوانان جویای کار اقدام کنند.
سلیمی ادامه داد: سال گذشته تعهد اشتغال در هرمزگان 20 هزار شغل بود که این رقم با کمک دستگاه های اجرایی و همکاری بخش خصوصی محقق شد.
وی گفت: نام نویسی 24 هراز نیروی کار در سامانه رصد، معرفی 98 طرح مصوب مربوط به شهرک های صنعتی به بانک های عامل، معرفی 130 طرح مصوب در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات به بانک های عامل و جذب بیش از یکهزار نفر در طرح های کارورزی از دیگر اقدام های صورت گرفته از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در سال گذشته بوده است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار