امسال سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان در نظر گرفته‌شده است.
کد خبر: ۵۹۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 17 April 2018

به گزارش تابناک : رئیس پارک علمی و فناوری هرمزگان در نخستین نشست شورای رفع مشکلات دانش‌بنیان هرمزگان در سال جدید گفت: این تسهیلات با سود ۵ درصد و با تنفس دوساله برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته‌شده است.

فتی با اشاره به رشد ۶۴ درصدی بودجه پارک فناوری در سال۹۷ نسبت به پارسال افزود: در مرحله نخست دو میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان استان پرداخت‌شده است.

رئیس پارک علمی و فناوری هرمزگان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از این تسهیلات برای راه‌اندازی، تولید و اشتغال‌زایی استفاده کنند، اظهار کرد: در استان ۳۴ شرکت دانش‌بنیان و ۷۵ شرکت فناور فعال هستند.

وی اضافه کرد: اولویت امسال پارک علمی و فناوری هرمزگان راه‌اندازی برج نوآوری هرمز با هدف استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از ایده‌های جدید با هدف تجاری‌سازی و ارتباط مؤثر مراکز آموزشی، علمی و پژوهشی با تولیدکنندگان و واحد‌های اقتصادی است.

رئیس پارک علمی و فناوری هرمزگان خاطرنشان کرد: دعوت از استارتاپ‌های موفق کشور به استان با هدف حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و گفتمان سازی اقتصاد بر مبنای دانش در استان از برنامه‌های دیگری است که امسال پارک علمی و فناوری هرمزگان اجرا می‌کند.

استاندار هرمزگان هم با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه هرمزگان اضافه کرد: اقتصاد دانش‌بنیان ترجمان تبدیل علم و دانش به ثروت پایدار و پیشران توسعه کشور است.

شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌هایی هستند که به‌وسیله فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا برای تجاری‌سازی ایده‌ها و یافته‌های علمی، زیر نظر پارک علم و فناوری هر استان راه‌اندازی می‌شوند.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار